Annons

Mediekoncern köper upp E-handelsföretaget GoBaby

Mediekoncern köper upp E-handelsföretaget GoBaby

2013-05-30 10:00

Stampen Media Group fortsätter med sina digitala värvningar. Mediehuset som sedan tidigare driver sajten Familjeliv.se vill genom uppköpet av e-handelsföretaget GoBaby flytta fram sin position även inom e-handeln.

Stampen Media Group driver sedan tidigare Familjeliv.se, en av Sveriges största föräldrasajter med nästan 1 miljon unika besökare på webben och i mobilen. Man äger och driver även sedan i våras den norska sajten Familieprat.no samt polska Familie.pl inom samma segment.

Och när man nu även köper upp nätbutiken GoBaby satsar Familjeliv Media på att bli Skandinaviens ledande aktör i segmentet familj/kvinna.
– Vi ser många möjligheter och synergier med förvärvet av GoBaby. Via Familjeliv når vi idag över hälften av alla svenska småbarnsmammor och en ansenlig del av papporna varje månad, vilka också är GoBabys målgrupp. Dessutom har vi god täckning i segmentet på flera andra marknader genom våra dottersajter i utlandet, säger Ylva Hvarfner vd Familjeliv Media.
Satsar internationellt

GoBaby säljer barn och babyprodukter i Skandinavien via sajterna GoBaby.se och GoBaby.no. Sedan lanseringen i slutet av 2010 har företaget utvecklats starkt både i Sverige, och sedan 2011 även i Norge.

Nätbutiken har idag över tusen produkter från över 50 välkända varumärken men även ett stort utbud av egenutvecklade produkter. Nu ska GoBaby utvecklas ytterligare, både i Sverige och internationellt.
– I arbetet med att fortsätta utveckla GoBabys position som en av de ledande e-handelsaktörerna inom familjesegmentet känns Familjeliv Media och Stampen Media Group som helt rätt plats. Familjelivs dominerande ställning som kanal inom GoBabys målgrupp är en fantastisk tillgång. Stampens breda mediakanaler i kombination med stark kompetens och en delad offensiv vision för onlinehandel gör att jag känner stor trygghet med dem som ägare, säger Baltsar Sahlin, en av grundarna och vd på GoBaby.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta