Members.com käkar upp en annan shoppingklubb

I september var vi först att rapportera om den exklusiva shoppingklubben Members.com som då lanserades av CDON Group. De har sedan dess matat ut olika tidsbegränsade erbjudanden via e-post och nu inför julhandeln önskade de medlemmarna en god jul och gav rabattkoder till CDON Groups alla olika nätbutiker.

I dag meddelar Members.com att de införlivar en annan shoppingklubb och utökar sin medlemsbas. Denna klubb heter NojNoj och kommer nu att läggas ned i samband med att dess ca 5000 medlemmar får ett erbjudande om att gå med i Members istället. Members skriver följande på NojNojs hemsida:

Annons

"NojNoj är en shoppingklubb som varit verksamma i snart ett år men nu väljer att gå vidare tillsammans med Members.com. Då du är kund hos NojNoj vill Members passa på att hälsa dig välkommen genom att erbjuda dig 100 kr att handla för.

Du får tillgång till Members direkt genom att klicka här och ansöka om medlemskap. För att erhålla dina 100 kr, ange koden MEMBERSXMAS i kassan.

Med vänlig hälsning,
Members i samarbete med NojNoj"

Peter Rosvall som är VD för Members kommenterar övertagandet av verksamheten:

”Vi har på kort tid tagit en betydande marknadsandel och påskyndar nu processen att bli Nordens ledande shoppingklubb genom vårt nya samarbete. NojNoj är en shoppingklubb som varit verksamma i snart ett år, tillsammans utökar vi kunddatabasen samtidigt som vi utökar kompetensen och vårt leverantörsnätverk. Vi har fört diskussioner med NojNoj under en längre tid och är mycket glada att nu kunna presentera vårt övertagande av NojNoj:s verksamhet.”

De skriver i pressmeddelandet att NojNojs kunder skall få en personlig inbjudan. Den verkar dock även ligga på NojNojs hemsida. Vi kan ha fel men vi gissar att NojNoj helt enkelt bestämt sig för att lägga ner och att de har sålt sin databas till Members för en liten summa pengar. Att Members nu utökat kompetensen antyder dock att de anställt folk ifrån NojNoj.

Detta sagt tror vi att Members.com går bättre än man kan tro. De har attraktiva erbjudanden i sina nyhetsbrev och det är inte sällan varor är slutsålda på deras sida. Dock verkar det mest vara modeartiklar som ger bra försäljning. Detta är kanske inte så konstigt då sidan riktar sig till modeintresserade. Sedan säljer givetvis iPads och annat lockgods slut på sekunder. CDON Group skriver själva att Members fått en bra start men detta får man såklart ta med en nypa salt.

Det ska bli intressant att se om detta införlivande av NojNoj påverkar Members mer än att utöka deras medlemmar.

Annons

Källa: press

Relaterade nyheter:
CDON Group lanserar exklusiv shoppingklubb

Annons