Mer tid och mindre svinn med ny e-handel för barnkläder

Den 18 maj öppnas portarna till en ny prenumerationstjänst som hoppas vinna kunder på marknaden för barnkläder.

Lilla Fisk är en helt ny e-handel som ger sig in på marknaden för barnkläder. Grundaren Christine Gorte är medveten om den tuffa konkurrensen på marknaden men har ett nytt koncept som hon tror kan slå.

- Barn växer snabbt under de första två åren, vilket betyder att de växer ur sina kläder inom loppet av bara några veckor eller månader. Att ständigt köpa nya kläder blir dyrt, skriver grundaren Christine Gorte.

Annons

Den nya e-handeln Lilla Fisk ska erbjuda prenumerationer på barnkläder men prenumerationen är inte det nya i sig.

Hyr en liten kollektion

Lilla Fisks koncept går ut på att du hyr barnkläder. När du tecknar en prenumeration för 499 kronor i månaden får du hem 20-28 plagg i brevlådan, beroende på storlek.

Dessa använder du sedan på barnen tills kläderna är för små. När de vuxit ur plaggen anger du helt enkelt en ny storlek hos Lilla Fisk som skickar ut en ny uppsättning kläder samtidigt som du skickar tillbaka den gamla garderoben.

Mer tid till barnen

Enligt företaget köper svensken 15 kilo kläder varje år och kastar sedan bort 8 kilo av dessa. Genom att arbeta med kvalitetskläder hoppas Lilla Fisk minska miljöpåverkan då kläderna kan återanvändas flera gånger. Prenumerationstjänsten ska även ge föräldrarna mer tid till barnen.

- Vi vill att föräldrar ska ha möjlighet att spendera mer tid med sina barn! Att shoppa kan ta tid, oavsett om man åker till en fysisk butik eller besöker en webbhandel. Vi tycker att det ska vara lätt att få hem högkvalitativa barnkläder och erbjuder det på bara tre klick, säger Christine Gorte.

De första kollektionerna ska släppas imorgon den 18 maj och ska finnas i storlekarna 62 och 68.

Annons