Annons

Middagsfrid lanserar nytt: Middagsfrids sommarmat

Middagsfrid lanserar nytt: "Den främsta formen av vardagslyx"

2018-05-16 09:25

Både frukost och grillkväll på menyn.

Sedan matkasseföretaget Middagsfrid köptes upp av Axfood-koncernen för knappt ett år sedan har sortimentet och valbarheten bland olika matkassar stadigt utökats. Bland annat kan kunderna numera beställa Bistrokassen, där restauranglagad mat ingår.

LÄS ÄVEN: Middagsfrid lanserar restaurangkasse

Nu är det dags för flera nykomlingar bland kassarna och den här gången är det bland annat frukosten och grillkvällen som kunderna ska kunna få levererad till dörren. De nya kassarna beskrivs som “en kasse för sommarens grillkvällar och frukost till dörren”.

- Vi vill underlätta vardagspusslet och planeringen av dagens alla måltider genom välplanerade matkassar med färdiga recept som fokuserar på färskt, klimatsmart och tillsatsfritt, säger Mikael Sahlsten på Middagsfrid, i ett pressmeddelande.

Även frukostkassen uppges bli något extra. 

Annons
Annons
- Vi vill utmana den traditionella frukostmackan med inspirerande, men samtidigt enkla, recept. Att få frukosten levererad ända fram till dörren är dessutom den främsta formen av vardagslyx för många, säger Mikael Sahlsten.

Pajlunch och rabarberpaj

För den som vill njuta lite extra av semestern, kommer man nu även att kunna beställa Sommarkassen, som innehåller både pajlunch, grillmiddag och en efterätt med rabarberpaj för fyra personer. Tillbehör som exempelvis hummus och melonsallad, ingår också.

En annan nyhet som införs blir att den befintliga Originalkassen uppdateras med en helgmeny, som sägs passa för exempelvis en lite lyxigare lördagskväll. Nyheterna kan beställas som tillägg till företagets ordinarie matkassar och samtliga kassar levereras med recept.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta