Annons

Middagsfrid lanserar nytt: Middagsfrids sommarmat

Middagsfrid lanserar nytt: "Den främsta formen av vardagslyx"

2018-05-16 09:25

Både frukost och grillkväll på menyn.

Sedan matkasseföretaget Middagsfrid köptes upp av Axfood-koncernen för knappt ett år sedan har sortimentet och valbarheten bland olika matkassar stadigt utökats. Bland annat kan kunderna numera beställa Bistrokassen, där restauranglagad mat ingår.

LÄS ÄVEN: Middagsfrid lanserar restaurangkasse

Nu är det dags för flera nykomlingar bland kassarna och den här gången är det bland annat frukosten och grillkvällen som kunderna ska kunna få levererad till dörren. De nya kassarna beskrivs som “en kasse för sommarens grillkvällar och frukost till dörren”.

- Vi vill underlätta vardagspusslet och planeringen av dagens alla måltider genom välplanerade matkassar med färdiga recept som fokuserar på färskt, klimatsmart och tillsatsfritt, säger Mikael Sahlsten på Middagsfrid, i ett pressmeddelande.

Även frukostkassen uppges bli något extra. 

Annons
Annons
- Vi vill utmana den traditionella frukostmackan med inspirerande, men samtidigt enkla, recept. Att få frukosten levererad ända fram till dörren är dessutom den främsta formen av vardagslyx för många, säger Mikael Sahlsten.

Pajlunch och rabarberpaj

För den som vill njuta lite extra av semestern, kommer man nu även att kunna beställa Sommarkassen, som innehåller både pajlunch, grillmiddag och en efterätt med rabarberpaj för fyra personer. Tillbehör som exempelvis hummus och melonsallad, ingår också.

En annan nyhet som införs blir att den befintliga Originalkassen uppdateras med en helgmeny, som sägs passa för exempelvis en lite lyxigare lördagskväll. Nyheterna kan beställas som tillägg till företagets ordinarie matkassar och samtliga kassar levereras med recept.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Det går bra nu.

Annons
Annons
Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

"Direkt till konsument, utan några mellanhänder".

1
Många påminnelser med digitala fakturor

Många påminnelser med digitala fakturor

Kunderna vill inte ha dem på posten.

2
<nobr>E-handlarna</nobr> är supertaggade inför shoppingfesten

E-handlarna är supertaggade inför shoppingfesten

Framtidstron ökar rejält bland nätbutiker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desktop-trafiken till <nobr>e-handlare</nobr> sjunker mer än beräknat

Desktop-trafiken till e-handlare sjunker mer än beräknat

Mobilen tar över.

NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Helgläsning: NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Ska skapa "skönhetens ICA".

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

11 miljoner för branschens Ferrari.

Annons
Annons
Deras väskor ska ta dem ut på resan mot 100 miljoner

Deras väskor ska ta dem ut på resan mot 100 miljoner

Lanserade egen e-handel när köpet blev för krångligt.

Coops nästa <nobr>e-handelssteg</nobr> - leverans lördag och söndag

Coops nästa e-handelssteg - leverans lördag och söndag

Med start imorgon.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta