Annons

Middagsfrid lanserar nytt: Middagsfrids sommarmat

Middagsfrid lanserar nytt: "Den främsta formen av vardagslyx"

2018-05-16 09:25

Både frukost och grillkväll på menyn.

Sedan matkasseföretaget Middagsfrid köptes upp av Axfood-koncernen för knappt ett år sedan har sortimentet och valbarheten bland olika matkassar stadigt utökats. Bland annat kan kunderna numera beställa Bistrokassen, där restauranglagad mat ingår.

LÄS ÄVEN: Middagsfrid lanserar restaurangkasse

Nu är det dags för flera nykomlingar bland kassarna och den här gången är det bland annat frukosten och grillkvällen som kunderna ska kunna få levererad till dörren. De nya kassarna beskrivs som “en kasse för sommarens grillkvällar och frukost till dörren”.

- Vi vill underlätta vardagspusslet och planeringen av dagens alla måltider genom välplanerade matkassar med färdiga recept som fokuserar på färskt, klimatsmart och tillsatsfritt, säger Mikael Sahlsten på Middagsfrid, i ett pressmeddelande.

Även frukostkassen uppges bli något extra. 

Annons
Annons
- Vi vill utmana den traditionella frukostmackan med inspirerande, men samtidigt enkla, recept. Att få frukosten levererad ända fram till dörren är dessutom den främsta formen av vardagslyx för många, säger Mikael Sahlsten.

Pajlunch och rabarberpaj

För den som vill njuta lite extra av semestern, kommer man nu även att kunna beställa Sommarkassen, som innehåller både pajlunch, grillmiddag och en efterätt med rabarberpaj för fyra personer. Tillbehör som exempelvis hummus och melonsallad, ingår också.

En annan nyhet som införs blir att den befintliga Originalkassen uppdateras med en helgmeny, som sägs passa för exempelvis en lite lyxigare lördagskväll. Nyheterna kan beställas som tillägg till företagets ordinarie matkassar och samtliga kassar levereras med recept.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Ska enbart skapa produkter som kunder redan eftersöker.

Annons
Annons
Kundernas beslutsångest är hög när de <nobr>e-handlar</nobr> till barn

Kundernas beslutsångest är hög när de e-handlar till barn

Vissa saker går snabbt att klicka hem, andra tar flera veckor.

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset söker:

Kundtjänstmedarbetare/Webadministratör

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta