Annons

Svenska Miniroom i exklusivt samarbete med spansk kedja Jenny Wikman driver Miniroom.se

Svenska Miniroom i exklusivt samarbete med spansk kedja

2017-09-12 16:15

E-handlaren Minirooms egendesignade barnkollektion ska säljas i 79 El Corte Inglés-varuhus runt om i Spanien.

Sedan starten 2013 har det Västeråsgrundade barn- och babyföretaget Miniroom nått stora framgångar med sitt sortiment inom inredning och kläder för de allra minsta. Redan under sitt första verksamhetsår nådde företaget en omsättning på sex miljoner kronor, och för 2017 var målet att omsätta 17 miljoner i den egna e-handeln. Till det kommer inkomsterna från de runt tusen återförsäljare som Miniroom arbetar med.

"En riktig succé!"

Som vi kunde berätta i våras har Miniroom även siktet inställt på stor expansion utomlands - och nu tas ett rejält kliv in på - åtminstone den fysiska - spanska marknaden. Den anrika varuhuskedjan El Corte Inglés ska nämligen sälja Minirooms barnkollektion i 79 av sina butiker runt om i Spanien.

Kollektionen, som alltså har designats av Miniroom, landar i de spanska varuhusen under den här veckan. En av produkterna som ska få de spanska konsumenterna på fall är “Lille kanin”, som bland annat har gjort succé på hemmaplan i Sverige.

Storsäljaren "Lille kanin"

Annons
Annons
- Det är stort, jättestort! En riktig succé, säger Minirooms VD Jenny Wikman i ett pressmeddelande.

Inga planer på egna butiker

När vi pratade med Jenny Wikman i våras hade hon dock inga planer på att öppna några egna fysiska butiker.

- Vi är bra på det vi gör. Det är e-handel som är vår grej, sade hon då.

Minirooms storsäljare “Lille kanin” kommer även att visas upp i El Corte Inglés julkatalog, en marknadsföringsbonus som endast utvalda produkter belönas med varje år.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Från begagnade plastburkar till 6 miljoner i omsättning

Från begagnade plastburkar till 6 miljoner i omsättning

E-handlaren som började från scratch.

Annons
Annons
Man stal identiteter och köpte sexleksaker - nu döms han

Man stal identiteter och köpte sexleksaker - nu döms han

"Plötsligt händer det".

Deras <nobr>e-handel</nobr> tar upp kampen mot branschens resursslöseri

Deras e-handel tar upp kampen mot branschens resursslöseri

"Vill inte vara ytterligare ett "slit och släng"-företag".

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Annons
Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta