Svenska Miniroom i exklusivt samarbete med spansk kedja

E-handlaren Minirooms egendesignade barnkollektion ska säljas i 79 El Corte Inglés-varuhus runt om i Spanien.

Sedan starten 2013 har det Västeråsgrundade barn- och babyföretaget Miniroom nått stora framgångar med sitt sortiment inom inredning och kläder för de allra minsta. Redan under sitt första verksamhetsår nådde företaget en omsättning på sex miljoner kronor, och för 2017 var målet att omsätta 17 miljoner i den egna e-handeln. Till det kommer inkomsterna från de runt tusen återförsäljare som Miniroom arbetar med.

"En riktig succé!"

Som vi kunde berätta i våras har Miniroom även siktet inställt på stor expansion utomlands - och nu tas ett rejält kliv in på - åtminstone den fysiska - spanska marknaden. Den anrika varuhuskedjan El Corte Inglés ska nämligen sälja Minirooms barnkollektion i 79 av sina butiker runt om i Spanien.

Annons

Kollektionen, som alltså har designats av Miniroom, landar i de spanska varuhusen under den här veckan. En av produkterna som ska få de spanska konsumenterna på fall är “Lille kanin”, som bland annat har gjort succé på hemmaplan i Sverige.

Storsäljaren "Lille kanin"

- Det är stort, jättestort! En riktig succé, säger Minirooms VD Jenny Wikman i ett pressmeddelande.

Inga planer på egna butiker

När vi pratade med Jenny Wikman i våras hade hon dock inga planer på att öppna några egna fysiska butiker.

- Vi är bra på det vi gör. Det är e-handel som är vår grej, sade hon då.

Minirooms storsäljare “Lille kanin” kommer även att visas upp i El Corte Inglés julkatalog, en marknadsföringsbonus som endast utvalda produkter belönas med varje år.

Annons