Annons

Mio Marketplace närmar sig - köper ännu mer lageryta

Mio Marketplace närmar sig - köper ännu mer lageryta

2018-10-12 08:12

"Skapar rätt förutsättningar för att genomföra vår satsning".

I våras ska möbeljätten Mio ha förvärvat en fastighet med kontors- och lageryta på 41 000 kvadratmeter samt tomtmark på totalt 400 000 kvadratmeter. Investeringen är tajt knuten till den växande e-handeln och nyligen kunde vi även berätta om företagets satsning på en marknadsplats, något som ökar kraven på logistiken.

LÄS ÄVEN: Mio startar en helt ny marketplace för möbler

Mio är dock inte klara där utan meddelar nu att man fortsätter att köpa ny yta och därmed investera i framtiden.

Annons
Annons

"Stärker vår tillgänglighet"

I Tibro där kedjan idag har sitt servicekontor och centrallager har man lagt vantarna på ytterligare 38 000 kvadratmeter, i form av en grannfastighet.

- Kombinationen av 73 varuhus, över 30 miljoner besökare på Mio.se, snart 1 miljon vänner i Mio Medlem och nu ytterligare 38 000 kvadratmeter logistikyta stärker vår tillgänglighet. Investeringen skapar också rätt förutsättningar för att genomföra vår satsning på Mio Marketplace, säger Björn Lindblad, vd på Mio.

"Maximera helheten"

Köpeskillingen delges inte men investeringen ska vara helt egenfinansierad. Investeringen sägs vara en viktig del i företagets vision att göra Mio till Sveriges destination för möbler och inredning.

- Nu har vi två fastigheter på totalt 79 000 kvadratmeter och markyta på 450 000 kvadratmeter vilket skapar helt andra förutsättningar. Uppdraget nu är att optimera delarna för att maximera helheten, säger Björn Lindblad.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

Annons
Annons
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

Följer systerbutiken Eleven i att få en makeover.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Invigning: 11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Yta på 17 000 kvadratmeter.

2
Ny <nobr>e-handel</nobr> når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Ny e-handel når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Räknar med ökning på 200 procent.

Väljer bort e-handel:

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

1
Annons
Annons
Skincity satsar på paketskåp och <nobr>2-timmarsleverans</nobr>

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

"Ett fint komplement".

<nobr>E-handlarna</nobr> laddar inför årets julleveranser

Helgläsning: E-handlarna laddar inför årets julleveranser

"Planering, planering, planering. Fokus på planering ner i detalj".

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta