Mio öppnar showroom-sovrum på Stockholms central

200 kvadratmeter med idel sängar möter 1,5 miljoner besökare.

Att öppna ett showroom för att visa upp sina produkter har på sistone blivit populärt bland många e-handelsföretag i möbelbranschen.

Förra våren kunde vi berätta att IKEA satsade på showroom som en del av sitt nya e-handelskoncept. I november gjorde möbelföretaget Trademax samma sak och öppnade en citybutik i Malmö som senare skulle följas av systerbutiker i Gävle och Norrköping.

Annons

"Vi vill göra det oväntade"

Nu visar det sig att även möbelgiganten Mio gjort samma sak. Den här veckan har de uppfört ett gigantiskt sovrum på Stockholms central, där upp till 200 000 förbipasserande om dagen kan ta del av företagets priser på sängar.

- Vi vill göra det oväntade och träffa våra kunder där och när de själva vill. Genom att visa styrkan och bredden i vårt sängsortiment på en så stor arena som Centralen, kommer vi skapa många möten och tydliggöra vårt erbjudande på ett helt nytt sätt, säger Björn Lindblad, VD på Mio, i ett pressmeddelande.

Tilltaget varar veckan ut och för den som vill ha chans att vinna en säng finns ett “Mio-Memory” som man kan spela i sin mobil.

Annons