Mios e-handel dubblade och nådde 100 miljoner kronor

Under Mios senaste räkenskapsår ökade företagets e-handel både i trafik och försäljning.

Den sista april tog Mios senaste räkenskapsår slut och möbelföretaget kunde räkna ihop en tillväxt på totalt 17,7 procent vilket innebär att omsättningen landade på 4,6 miljarder kronor.

Extra framgångsrik verkar företagets e-handel ha varit under det senaste året. Mio ökade trafiken till sin e-handel med 30 procent under perioden. Samtidigt ökade försäljningen med ungefär 100 procent. Försäljningen i webbutiken ska ha passerat 100 miljoner kronor under 2015/2016.

Annons
Annons

- Webben är en oerhört viktig del i vår tillväxtstrategi för att finnas där kunderna vill och möta dem på deras villkor. Tillgängligheten är mycket viktig såväl med antal butiker, öppettider i butiker samt möjligheten som webben skapar, säger Linda Jasniskij Molin, kommunikatör på Mio.

"Viktigt samspel mellan webb och butiker"

Förra året öppnade Mio endast en ny butik, i Södertälje, men det kommande verksamhetsåret är siktet inställt på fem nya fysiska varuhus.

- Samtidigt lägger vi stora investeringar på vår webb och e-handeln för att göra det än mer inspirerande och enkelt för kunderna att handla på såväl webben som i fysiska butiker. Samspelet mellan webben och butik är en framgångsfaktor som vi ska fortsätta utveckla under året, säger Linda Jasniskij Molin.

Mios e-handel lanserades på riktigt i slutet av 2013 efter att andra varianter testats under året som gått.  

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!