Annons

Mios handlardrivna webbutik har nu lanserats

Mios handlardrivna webbutik har nu lanserats

2013-12-09 09:14

Möbelkedjan Mio har sedan länge haft en relativt kass e-handel där butikerna varit i fokus och inte kunden. Nu har dock deras nya nätbutik lanserats som har e-handeln i fokus men fortfarande drivs av butikerna i bakgrunden.

Vi har nyligen skrivit om hur möbelbranschen sägs kunna bli nästa stora grej på nätet. Möbelkedjan Mio har länge haft något som liknat en e-handel men där man lagt sin beställning mot en specifik butik, ungefär som att faxa in sin beställning. Den nya e-handeln som nu lanserats skall istället lägga kunden i fokus även om beställningarna fortfarande går till enskilda butiker. Där butikerna sägs agera distributionscentraler.

– Vi är en handlarägd och entreprenörsdriven kedja, där butikernas engagemang betyder oerhört mycket för Mios positiva utveckling. E-handeln är inget undantag från vår kedjegemensamma tillväxtstrategi, utan en gemensam satsning. Butikerna äger affären och svarar för en kostnadseffektiv logistiklösning, samtidigt som butikerna kan utvecklas som den viktigaste kanalen för att nå kunderna, säger Björn Lindblad, vd på Mio.

Hämta i butik är fortfarande förstavalet men hela flödet är skapat kring kunden, och inte butiken, och alternativet hemleverans för 495 kronor går lätt att klicka i.

Responsivt och egenutvecklat

Den nya e-handeln skall vara utvecklad internt hos Mio och sidan skall komma med moderniteter som responsiv design. I kassan finner vi dock endast direktbetalning med bank och kortbetalning. När man säljer möbler för tusentals kronor kan nog faktura vara en bra idé. Delbetalning skall dock vara möjligt via Mio-kortet.

– Med e-handel kompletterar vi våra 61 butiker runt om i landet. Mio blir tillgängligt för fler kunder och vi möter kundernas behov av att kunna handla bekvämt när de själva vill. E-handel är ett viktigt steg för Mio-kedjans fortsatta tillväxt, säger Björn Lindblad.

Nätbutiken som öppnade i fredags skall bjuda på 7000 artiklar ur Mios sortiment. Vill ni kolla in Mios nya webbutik gör ni det här.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Annons
Annons
Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Klarna-utmanaren i sitt

Klarna-utmanaren i sitt "största samarbete någonsin"

"En enorm aktör".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

"E-handelskompetensen blir en perfekt match".

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Höga hyror och e-handel.

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta