Mobil satsning ska hjälpa Jysk nå nya kunder

Jysk fortsätter sina satsningar på nätet och i den fysiska världen. Under första halvan av 2015 ska man uppdatera sitt butiksnät och införa mobila betallösningar i butik. Sedan tidigare har man även infört ett nytt system för Click & Collect, samt anpassat sin e-handel för mobila besökare.

I slutet av 2013 byggde Jysk ut sitt lager i Nässjö, delvis på grund av företagets satsning på e-handel. Nu bygger man ut sitt befintliga butiksnät och sin e-handel.

Under första halvan av 2015 kommer flera befintliga butiker att uppdateras samtidigt som man slår upp portarna till en helt ny butik i Upplands Bro utanför Stockholm. Jysk kommer även att satsa på mobila betallösningar i butik samtidigt som man anpassat sin e-handel för surfplattor och smartphones.

Annons

– Vi har 133 butiker som nu ska bli 134 och alla kommer inte uppdateras över en natt men det är ett arbete som tydligt prioriteras under den kommande tiden, säger Johan Sjödin, vd för Jysk Sverige.

Expansiv fas

Nyligen publicerades en undersökning som pekar på att Click & Collect, att köpa på nätet och hämta ut i butik, kommer att få sitt stora genombrott under 2015, främst i Europa. Något som Jysk också verkar tro.

Man har nämligen infört ett nytt system för Click & Collect så att kunder ska kunna reservera sina varor online, och hämta upp dem färdigpackade i någon av deras butiker.

– Vi har påbörjat en spännande resa i Sverige och är inne i en expansiv fas där vi gör stora satsningar på att förbättra för våra kunder, i butik såväl som online, säger Johan Sjödin.

 

Källa: Press

Annons