Annons

Modekedjans e-handel omsatte 10 miljoner bara i maj FOTO: LinkedIn Johanna Winther, operativ chef på Lager 157

Modekedjans e-handel omsatte 10 miljoner bara i maj

2019-06-12 16:33

Ökade 15 procent.

Lager 157 har under den senaste tiden satsat ganska mycket på att digitalisera shoppingupplevelsen i butiken och har på så sätt stärkt sin omnikanal. Bland annat har företaget installerat konceptet Frejms, digitala pekskärmar, som låter kunden handla direkt via skärmen samt en pickup-point för onlinepaket. Nyligen lanserades även modekedjans sajt i Norge.

LÄS ÄVEN: Lager 157 lanserar i Norge - rekryterar 1000 influencers

Nu meddelar Lager 157 att bolagets omsättning, ackumulerad till och med maj, har ökat med 15 procent samtidigt som branschen i stort minskar 3,2 procent, enligt modeföretaget.

Annons
Annons
– Vi har fördelen av att alltid kunna driva samma erbjudanden både i butik och online och vi kan ställa om fort det behövs tack vare en grym laginsats. Många gånger handlar det bara om att ha kraften att genomföra hela vägen, säger Johanna Winther, operativ chef på Lager 157, i ett pressmeddelande.

Alla satsningar på e-handeln verkar ha gett frukt. Bara i maj ökade e-handeln lika mycket som företagets omsättning under de senaste månaderna, 15 procent, vilket resulterade i en omsättning på 10 miljoner kronor under den månaden.

– Det som gör att vi ökar är vårt utbud av kläder som man kan använda många gånger, och så tror jag att kunderna har börjat förstå att vi menar allvar med begreppet ”vi delar”, det vill säga kunderna upplever att de får ett mervärde eller i alla fall värde för pengarna genom vår prisstrategi, säger Johanna Winther till Ehandel.se och fortsätter:
– Vi har ju väldigt konkurrenskraftiga priser, och utmaningen är främst att övertyga kunderna om att skillnaden i upplevelse inte sitter i priset på kläderna.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta