Monki lanserar över hela världen med hjälp av Asos

Den svenska butikskedjan Monki som grundades 2006 ska nu ta ytterligare ett kliv ut i världen. Med start i juli blir kedjans sortiment även tillgängligt för konsumenter i 230 länder med hjälp av e-handelssajten Asos.

Butikskedjan Monki som ägs av Hennes & Mauritz finns idag i ett 20-tal länder med 65 konceptbutiker i Europa och Asien. Man har även en egen e-handel men snart expanderar man sin globala räckvidd ytterligare en liten aning.

Från och med i juli blir nämligen kedjans sortiment tillgängligt även på e-handelssajten Asos. Något som betyder att konsumenter i 230 länder kan handla kläder från Monki på nätet.

Annons

– Vi upplever en efterfrågan för vårt varumärke på marknader där Monki inte finns i dag. Vi är väldigt glada över att med Asos som partner kunna expandera, och samtidigt erbjuda vårt unika mode till våra fans- och inspirera nya, säger Lea Ryts Goldman, COO för Monki.

Specialdesignade plagg

Asos kommer att ha stora delar av Monkis sortiment tillgängligt. Samtidigt kommer kedjan även att ta fram särskilda plagg som kommer att säljas exklusivt via Asos.

– Vi är väldigt glada över att samarbeta med ett så modernt varumärke, särskilt eftersom de ligger i ett så pass eftertraktat prisläge. Monki har varit på vår radar sedan det grundades 2006 så vi ser verkligen fram emot att få introducera varumärket till våra kunder, säger Nikki Tattersall, chef för WW Brands.

 

Källa: Sportswearnet

Annons