Nätbutiken Mad Lady satsar stort som Årets modebutik

Den svenska nätbutiken Mad Lady expanderar nu verksamheten efter några år av hårt slit. Nyligen tog man emot ett fint pris inom mode och nu står e-handeln inför en större satsning.

Nätbutiken Madlady.se drivs av Ilia Komorin och Madelene Fisch. De har sitt säte i Malmö och är även flitiga deltagare av Skånska E-handelsnätverkets olika träffar.

Nyligen plockade Mad Lady hem titeln som Årets modebutik under Finest Awards. Och det verkar nu gå riktigt bra för Ilia och Madelene efter några års slit.

Annons

– Priset kommer att innebära en trygghet för kunderna om man ser till e-handelsaspekten. Efteråt har också fler varumärken hört av sig som vill att Madlady.se ska sälja deras produkter. Helt plötsligt blev alla fredagar, lördagar, söndagar och tårar värda, säger Madelene Fisch till 8till5.

HD-Sydsvenskan har besökt e-handeln som i år väntas omsätta uppemot 6 miljoner kronor. Till 8till5 berättar grundarna hur allt startade med en liten låda med smycken ifrån Kina. Idag är Mad Lady mer en fullfjädrad modebutik.

Framgångarna kräver nya lokaler

Förra året omsatte butiken 1,6 miljoner och de var lönsamma med en vinst på 80 000 kronor. Företaget ska idag ha en deltidsanställd och en praktikant, utöver grundarna.

Efter vinsten och en speciellt framgångsrik produkt, en bikini som banade väg för Mad Lady, ska man nu leta efter större lokaler. Allt för att kunna fortsätta tillgodose allt ifrån de som är mad, till de som är lady, med företagets produkter.

Annons