Annons

NLY Man öppnar en digital pop up för brittisk modejätte

NLY Man öppnar en digital pop up för brittisk modejätte

2015-11-13 11:37

Nästa vecka lanserar NLY Man en exklusiv digital pop up-butik tillsammans med klädkedjan Topman.

Pop up-butiker i den fysiska världen blir allt mer populära bland e-handlare. Men de virtuella varianterna är inte helt ovanliga de heller. Peak Performance provade mobila pop up-butiker när de lanserade sin vår- och sommarkollektion, nu gör NLY Man något liknande.

Den 18 november öppnar nämligen den svenska e-handlaren en digital pop up-butik för modejätten Topman. Här kommer man att sälja ett limiterat urval av den brittiska klädkedjans vinter- och julkollektion, samt deras egendesignade kollektion Topman Lux, under en begränsad period.

Annons
Annons

Fler än 400 butiker världen över

Topman har 256 butiker i Storbritannien och 154 internationella franchiseägda butiker i ytterligare 39 länder. Man finns även i 52 Nordstroms-butiker i USA och säljer så klart via en egen e-handel, Topman.com, som lockar över 900 000 besökare per vecka.

– Vi är stolta över att lansera vår första digitala pop up tillsammans med Topman. Varumärket kompletterar NLY Man perfekt, Topman levererar alltid trendsäkra produkter med en oväntad twist. Vi är en match som jag är säker på att våra kunder instämmer i, säger Magnus Månsson, VD Nlyman.com.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta