Nätbutiken Stayhard släpper singel på Spotify

Stayhard tänker innovativt kring sin marknadsföring och gör nu en musiksatsning. Som första varumärke släppte man i veckan en singel som artist på Spotify.

Stayhard som även ger ut ett livsstilsmagasin för män, Stayhard Magazine, satsar vidare med marknadsföring i olika medier. Tillsammans med Million Sounds, ett produktionsteam som är specialiserade på skräddarsydd musik för varumärken, släpper man nu sin första singel, ”No Matter Where We Are” på Spotify.

– För oss är det viktigt med utveckling och innovation. Genom vårt ständiga fokus på multikanals-
kommunikation, vår kundrelation och vårt varumärke är vi trygga i att våga tänka nytt och ibland lite utanför boxen, säger Mikaela Berntson, inköp & marknadschef på Stayhard.

Annons

På Million Sounds ser man stora fördelar med att förknippa sitt varumärke med musik.

– Med rätt låtval låter man musiken bli en integrerad del av varumärket. En enhetlig förpackning som reflekterar varumärkets image och identitet och förstärker de visuellt kommunikativa delarna – ”så här låter vi”, säger Malin Isberg, producent på Million Sounds.

Ny marknadskanal

Streaming av musik fortsätter att växa och utgör idag 90 procent av den svenska musikbranschens digitala försäljning av inspelad musik. Och med Spotifys 24 miljoner användare världen över, hoppas Stayhard att man hittat en ny marknadskanal för företaget.

– Framåt ser vi stor potential att genom vår multikanal-strategi växa som naturlig varumärkesdestination för modemedvetna män, säger Mikaela Berntson på Stayhard.

Låten hörs även som soundtrack i Stayhards TV-reklam som lanserades 29 april och under våren kommer den även i radio, samt i företagets övriga medier.

– Det är viktigt för oss att vara tydliga med vår identitet och vad vi står för som varumärke. Vi har en stark lojal kund som vi vill inspirera och vårda relationen med, samtidigt som vi ser potential att med vårt tydliga fokus och starka sortiment, växa och attrahera nya manliga kunder som har en medvetenhet och ett intresse av mode, säger Mikaela.

Källa: Press

Annons
Annons