Annons

Nätjätten Komplett ger sin logotyp ett ansiktslyft

Nätjätten Komplett ger sin logotyp ett ansiktslyft

2014-01-07 11:17

Norska Komplett Group byter ut sin logotyp, bland annat för att betona att man har fått ett mycket större utbud av varor under 2013. Logoskiftet gäller för Kompletts nätbutiker i Norge, Sverige och Danmark.

Komplett Group köpte i våras samtliga aktier i Webhallen AB med målet att stärka sin position i Sverige och Skandinavien. I höstas slog man även samman nätbutikerna inWarehouse.se och Komplett.se under ett och samma varumärke, Komplett.se.

För att ytterligare stärka varumärket byter man nu även ut den gamla logotypen för sina nätbutiker i Norge, Sverige och Danmark.
– Profilen bygger upp och innefattar de nya områdena som vi gått in i. Den gamla datorn byts nu ut med en logotyp som illustrerar att paketen som vi skickar ut kan vara fyllda med många olika produkter, säger Ole Vinje, koncernchef för Komplett Group

Satsar på nya branscher

Ikonen framför namnet i logotypen är en låda som kan fyllas med fysiska produkter och nya typer av tjänster. Lådan beskriver man som en viktig symbol då det årligen går ut nästan 2 miljoner beställningar från lagret i Sandefjord. Ikonen representerar också ett K för Komplett.


Den gamla logotypen


Den nya logotypen

Förutom att erbjuda fler produktkategorier i befintliga Komplett-butiker, kommer man nu även att gå in i nya branscher som försäkring och bank.

– Vi ska vara en komplett leverantör och erbjuda våra kunder kompletta lösningar som gör vardagen lättare. Vi har lagt stort fokus på att kunderna ska känna igen oss och den nya profilen är en evolution, inte en revolution, säger Ola Vinje.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta