Annons

Nätjätten Komplett ger sin logotyp ett ansiktslyft

Nätjätten Komplett ger sin logotyp ett ansiktslyft

2014-01-07 11:17

Norska Komplett Group byter ut sin logotyp, bland annat för att betona att man har fått ett mycket större utbud av varor under 2013. Logoskiftet gäller för Kompletts nätbutiker i Norge, Sverige och Danmark.

Komplett Group köpte i våras samtliga aktier i Webhallen AB med målet att stärka sin position i Sverige och Skandinavien. I höstas slog man även samman nätbutikerna inWarehouse.se och Komplett.se under ett och samma varumärke, Komplett.se.

För att ytterligare stärka varumärket byter man nu även ut den gamla logotypen för sina nätbutiker i Norge, Sverige och Danmark.
– Profilen bygger upp och innefattar de nya områdena som vi gått in i. Den gamla datorn byts nu ut med en logotyp som illustrerar att paketen som vi skickar ut kan vara fyllda med många olika produkter, säger Ole Vinje, koncernchef för Komplett Group

Satsar på nya branscher

Ikonen framför namnet i logotypen är en låda som kan fyllas med fysiska produkter och nya typer av tjänster. Lådan beskriver man som en viktig symbol då det årligen går ut nästan 2 miljoner beställningar från lagret i Sandefjord. Ikonen representerar också ett K för Komplett.


Den gamla logotypen


Den nya logotypen

Förutom att erbjuda fler produktkategorier i befintliga Komplett-butiker, kommer man nu även att gå in i nya branscher som försäkring och bank.

– Vi ska vara en komplett leverantör och erbjuda våra kunder kompletta lösningar som gör vardagen lättare. Vi har lagt stort fokus på att kunderna ska känna igen oss och den nya profilen är en evolution, inte en revolution, säger Ola Vinje.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Annons
Annons
Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Ryktas bli officiellt i dagarna.

Schibsted:

Schibsted: "Blocket fortsätter att växa"

Nya siffror från Schibsted.

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Klarna-utmanaren i sitt

Klarna-utmanaren i sitt "största samarbete någonsin"

"En enorm aktör".

Annons
Annons
Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

"E-handelskompetensen blir en perfekt match".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta