Nätloppisen som tar sig an Blocket via TV-reklam

Blocket har under förra året fått allt större konkurrens ifrån flera olika aktörer. Vissa satsar nischat och mobilt som till exempel Osom. Andra går brett och tar sig an Blocket rakt framifrån.

Citiboard är en konkurrent till Blocket som nu rapporterar en fin tillväxt sedan lanseringen i början av 2013. I dag ska de ha 120 000 medlemmar och över en halv miljon besök varje månad.

Annons

– Anledningen till succén och en hög tillväxt är att Citiboard erbjuder ett helt nytt sätt att enkelt sälja och köpa på som dessutom är helt gratis, säger Daniel Tidebrink, VD och en av grundarna. Genom ett enkelt sätt att kommunicera via vår chattfunktion blir det både roligare, snabbare och mer spännande att göra affärer, fortsätter Daniel.

För att accelerera tillväxten ytterligare lanserar nu Citiboard en TV-kampanj med reklamkändisen Paul Tilly. Denna skall rulla i TV3, TV4 och Sjuan med start denna vecka. Del ett i reklamserien finner ni nedan.

Källa: Press

Annons