Nelly-grundaren Jarnos nya nakna E-handelsprojekt

Vi avslöjade i förra veckan att Jarno hade ett nytt e-handelsprojekt på gång. Efter att han lämnat modejätten Nelly och börjat jobba med husdjur via ZooZoo ska han nu återgå till modebranschen. Vi kan nu avslöja vad den nya satsningen kommer att heta.

Jarno Vanhatapios nya e-handelsprojekt ser ut att få namnet NA-KD. Detta via bolaget Nakdcom One World AB. Domänen NA-KD.com och bolaget är registrerade på Jarno samt att det är denna information som presenterats för investerare.

Den nya nätbutiken siktar på att bli en ledande aktör inom mittsegmentet gällande kläder, skor, accessoarer, och livsstilsprodukter. Ambitionerna sägs även vara globala, något vi redan anade i förra veckans nyhet.

Annons

För e-handlare kan det kanske vara intressant att veta lite om tekniken bakom. Precis som många andra nätbutiker ska NA-KD byggas på Magento, nummer ett i Sverige inom open source-plattformar, och här har förmodligen de internationella ambitionerna spelat in i valet. Fokus skall främst ligga på den mobila upplevelsen.

Stor egen produktion

NA-KD hoppas redan detta år locka till sig ett stort antal varumärken till satsningen. Precis som många andra nätmodehandlare ska man dock planera för egna varumärken och denna del ska snabbt skalas upp. Inom något år ska större delen av försäljningen bestå av egen produktion. Det pratas om en vertikalt integrerad affärsmodell, från fabrik till slutkund.

Med ZooZoo hade Jarno stora sociala ambitioner och planen var att skapa ett socialt nätverk för husdjursägare. Även NA-KD ska satsa djupt på det sociala. Likt många modesajter numera ska man ha ett stort fokus på inspiration och sidan ska vara levande och uppdateras mycket ofta för att locka tillbaka besökare.

Instagram möter E-handel

Man ska ha byggt en shoppingsajt, som för sina unga app-användande kunder, ska vara en sorts kombination av Instagram och e-handel. Satsningen kommer förstås därmed vara "mobile first" och det är mobilen som ska bli den största försäljningskanalen.

Del av den social satsningen är även samarbeten med modeikoner och bloggare. Detta ska vara ett område som Jarno är väl bevandrad inom och man kommer med största sannolikhet ta fram kollektioner tillsammans med olika nätkändisar. Detta knyter förstås även in i den egna produktionen och att ha större marginaler att röra sig med. Några stora samarbeten skall redan finnas knutna till NA-KD.

Så när kommer vi få se denna nakna nätbutik? Enligt källor skall den sociala e-handelsplattformen se dagens ljus redan andra kvartalet i år. Vi ser fram emot att få se denna nya näthandel som skall samla Jarnos tidigare erfarenheter och kunskap om modekonsumenterna i en fokuserad mobil shoppingupplevelse.

 

Foto: Pressbild ZooZoo

Annons

Annons