Nelly hakar på trenden och lanserar ny mobilvänlig sajt

Nu ska Nellys mobilälskande kunder få ut ännu mer av sin shoppingupplevelse. Modesajten har nämligen lanserat en ny mobilvänlig on-the-go sajt för den som föredrar mobilen eller surfplattan som shoppingverktyg.

Att mobilhandeln ökar lavinartat får vi ständigt nya rapporter om. Och enligt Zanox Mobile Performance Baromenter 2012, ökade de mobila shoppingvolymerna under 2012 med över 140 procent i Europa jämfört med föregående år.

En trend som förutspås fortsätta och Nelly.com känner sig säkra på att även deras mobiltrafik kommer att utvecklas i linje med den globala trenden. Därför har man nu lanserat en ny mobilvänlig sajt för smartphones och surfplattor.

Annons

– För vår målgrupp är tillgänglighet viktigt och vi arbetar kontinuerligt med att motsvara våra kunders förväntningar, säger Magnus Månsson, VD på Nelly.com.

Enklare design och bättre sök

Målsättningen med den nya mobilsajten har varit att förenkla för kunder på språng att klicka hem sina favoritplagg via mobila enheter. Bland annat har man satsat på en enklare design, bättre sök och filtreringsfunktioner samt smidigare utcheckning.

Den nya mobilsajten rymmer allt innehåll från Nellys webbplats och följer samma grafiska uttryck. Och som Nelly själva uttrycker det, så är den nya mobilsajten skapad för att ge samma unika inspiration som Nelly.com:s nya huvudsajt.

– Vi är övertygade om att detta kommer förhöja shoppingupplevelsen för våra mobila kunder. Den nya sajten gör det smidigare för kunder på språng att shoppa på Nelly.com via sin smartphone, säger Magnus Månsson.

 

Källa: Press

Annons
Annons