Annons

Nelly lanserar Pride-kampanj - skickar vinsten till RFSL Ny kollektion ska slå ett slag för allas lika värde

Nelly lanserar Pride-kampanj - skickar vinsten till RFSL

2018-07-30 12:53

Kollektion och tillhörande manifest.

I förra veckan kunde vi berätta att Zalando för första gången skulle delta i de tyska Pride-festligheterna, och därmed även i paraden som ägde rum under Christopher Street Day nu i lördags.

LÄS ÄVEN: E-handelsjätte deltar i Pride för första gången

Men även är på hemmaplan drar e-handlare sitt strå till stacken för att stå upp för sexuella minoriteters rättigheter. Till exempel har Nelly.com, tillsammans med systerbutiken Nly man, tagit fram en särskild kollektion för att fira Europride i Stockholm och Göteborg. Kollektionen har fått namnet #NLYLOVE och släpps i företagets e-handel den 30 juli.

Annons
Annons
- Både Nelly.com och NLY MAN arbetar för att vara inkluderande och inspirera alla som är intresserade av att köpa mode. Det gör vi genom flera olika initiativ och ett av dem som vi är stolta över är vårt samarbete med RFSL Ungdom i samband med EuroPride, säger Anna Ullman Sersé, vd på Nelly.com och Nly Man, i ett pressmeddelande.

"Har aldrig varit viktigare"

Nellys kampanj är byggd runt budskapen “Equality” och “Proud”, och ambitionen är att stå upp för alla människors lika värde. I samband med att den släpps kommer följande manifest att läggas ut på företagets plattformar:

- Aldrig någonsin har det varit viktigare att stå upp för allas lika rätt. Allas rätt till kärlek och identitet – och allas rätt att uttrycka sig på sina villkor.

Vinsten från Nellys Pride-kampanj kommer att skänkas till organisationen RFSL Ungdom, som arbetar för bland andra homosexuellas och transpersoners rättigheter.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta