Nelly lanserar systerbutik för män med delad kassa

CDON Groups modebutik Nelly.com, som i slutet av 2013 lanserade en global nätbutik och riktade sig till 60 nya marknader, öppnar nu en butik för män.

Nelly.com firar i år 10 jordsnurr och utöver att festa med Hollywood-kampanjer öppnar de nu upp en sida för män, NLYman.com. NLY Man skall rikta sig till trendmedvetna, utåtriktade män i 25-års åldern som vill ha de senaste trenderna ifrån de hetaste varumärkena.

– Anledningen till att vi satsat på NLYman.com är att det är en intressant målgrupp och ett område som vi redan varit inne på genom det herrsortiment som tidigare låg under Nelly.com, säger Fredrik Bengtsson, kommunikationschef på CDON Group.

Annons

Den nya nätbutiken som alltså riktar sig till det manliga könet skall vid start bjuda på fler än 350 olika varumärken. Varukorgen hos Nelly.com och NLYman.com ska även vara delad. Du kan alltså sömlöst shoppa i de båda butikerna.

Tanken är att den nya butiken skall stärka båda nätbutikernas profiler, Nelly och NLY Man, och ge ett ökat fokus på de olika målgrupperna.

– Genom att skapa en separat butik för män blir både Nellys.com:s och NLYman.com:s profiler tydligare. Det går fortfarande att lägga varor från båda butikerna i samma varukorg och betala varorna tillsammans i kassan, meddelar Fredrik Bengtsson.

 

Källa: Press

Annons