Nelly.com och Topshop gör gemensam storsatsning

Efter att Nelly i samarbete med Topshop gjort ett lyckat försök med en digital pop up-butik väljer de två varumärkena att permanent slå sina påsar ihop.

Från och med den 8 februari kommer den brittiska modegiganten Topshop att ingå i sortimentet hos Nelly.com. De två företagen inledde sitt samarbete med att i gemensam anda lansera en digital pop up-shop i november förra året. En satsning som verkar ha fallit väl ut.

- Vår första digitala pop-up shop, exklusivt för Topshop, var en stor succé. Vi är därför stolta och glada att ingå i ett långsiktigt samarbete med det brittiska varumärket, och ge våra kunder möjligheter att köpa deras senaste kollektioner hos Nelly.com, säger Magnus Månsson, VD på Nelly.com.

Annons

Inleder med 90-talskollektion

När företagen nu ingår ett samarbete blir Topshops vår- och sommarkollektion den första att presenteras på Nelly.com. Den uppges vara inspirerad av 90-talets "streetstyle, romantik och modern konst".

Topshop är verksamt i 40 länder och har 330 butiker i hemlandet Storbritannien. Företaget finns sedan tidigare representerat i Sverige med en handfull butiker, och samarbetet med Nelly.com uppges vara ett sätt för modebutiken att skapa en långsiktig försäljningsstrategi på den svenska marknaden.

Annons