Nellys dramaserie plockas upp av streamingtjänst

Tar steget ut från e-handlarens egen sajt.

Redan innan premiären ens hade ägt rum var intresset stort för e-handelsföretaget Nellys dramaserie Filter. Serien, som har sagts vara inspirerad av bland annat Skam och Sex and The City, låter tittarna följa Nelly och hennes väninnor i deras vardag i Stockholm, samtidigt som e-handlaren får en extra kanal för marknadsföring.

LÄS OCKSÅ: 400 sökande till Nellys kommande dramaserie

Annons

På två månader visades Filter 700 000 gånger på Nelly.com, och serien ska dessutom ha skapat “ett stort engagemang i sociala medier”. Nu har intresset för serien vuxit sig så pass stort att serien har plockats upp av streamingtjänsten Viafree.

- Vi är så glada över att ta in tittarsuccén Filter i vårt programutbud på Viafree. En serie med hög igenkänningsfaktor som passar vår starkaste målgrupp - unga kvinnor. Det känns mycket spännande att inleda detta samarbete med Nelly.com, och jag ser fram emot att följa hur Filter tas emot av våra tittare, säger Moa Estmalm, affärsområdeschef på Viafree, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Så triggar Nelly de unga tjejerna att handla

"Kommer att se fler sådana här samarbeten"

Satsningen innebär att de två första säsongerna av Filter tar steget ut från Nellys egen plattform, för att få en nypremiär hos Viafree.

- Filter skapades som ett brandingprojekt i våras och det känns fantastiskt att serien tar nästa steg genom att börja sändas på Viafree. Både Nelly.com och MTG Sverige står för innovation och nytänkande. Det ser vi bland annat genom att Viafree plockar upp en serie från en kommersiell aktör. Jag tror att vi kommer att få se fler sådana här samarbeten i branschen framöver, säger Jan Wallsin, Head of Nelly.com, i en kommentar.

Serien Filter produceras av Perfect Day Media, och finns tillgängligt hos Viafree från och med i dag.

Annons