Annons

Nellys dramaserie plockas upp av streamingtjänst Nya framgångar för Nelly och hennes vänner

Nellys dramaserie plockas upp av streamingtjänst

2017-11-13 10:20

Tar steget ut från e-handlarens egen sajt.

Redan innan premiären ens hade ägt rum var intresset stort för e-handelsföretaget Nellys dramaserie Filter. Serien, som har sagts vara inspirerad av bland annat Skam och Sex and The City, låter tittarna följa Nelly och hennes väninnor i deras vardag i Stockholm, samtidigt som e-handlaren får en extra kanal för marknadsföring.

LÄS OCKSÅ: 400 sökande till Nellys kommande dramaserie

På två månader visades Filter 700 000 gånger på Nelly.com, och serien ska dessutom ha skapat “ett stort engagemang i sociala medier”. Nu har intresset för serien vuxit sig så pass stort att serien har plockats upp av streamingtjänsten Viafree.

- Vi är så glada över att ta in tittarsuccén Filter i vårt programutbud på Viafree. En serie med hög igenkänningsfaktor som passar vår starkaste målgrupp - unga kvinnor. Det känns mycket spännande att inleda detta samarbete med Nelly.com, och jag ser fram emot att följa hur Filter tas emot av våra tittare, säger Moa Estmalm, affärsområdeschef på Viafree, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Så triggar Nelly de unga tjejerna att handla

Annons
Annons

"Kommer att se fler sådana här samarbeten"

Satsningen innebär att de två första säsongerna av Filter tar steget ut från Nellys egen plattform, för att få en nypremiär hos Viafree.

- Filter skapades som ett brandingprojekt i våras och det känns fantastiskt att serien tar nästa steg genom att börja sändas på Viafree. Både Nelly.com och MTG Sverige står för innovation och nytänkande. Det ser vi bland annat genom att Viafree plockar upp en serie från en kommersiell aktör. Jag tror att vi kommer att få se fler sådana här samarbeten i branschen framöver, säger Jan Wallsin, Head of Nelly.com, i en kommentar.

Serien Filter produceras av Perfect Day Media, och finns tillgängligt hos Viafree från och med i dag.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons

Rattsurfning förbjöds - handsfree ökade med 400%

Men endast 5 procent av ökningen skedde i e-handeln.

Annons
Annons
PostNord om Coops exit:

PostNord om Coops exit: "Så gör de varje år"

Omförhandlar och hoppas hitta lösning.

Följer storkonkurrenten och slår till med digitala speglar

E-handeln står för över 13 procent av omsättningen.

Nio av tio nätbutiker har tekniska fel

Nya siffror: Nio av tio nätbutiker har tekniska fel

De hundra mest populära nätbutikerna har många problem när det kommer till kortbetalningar.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Budbee ökade med 300% - börjar hämta upp returer

Budbee ökade med 300% - börjar hämta upp returer

Nytt leveransrekord i traditionellt svag månad.

KitchenTime startar nät-outlet

Ska sälja kända varumärken till "riktigt bra priser".

Coop säger upp sitt ombudsavtal med PostNord

Coop säger upp sitt ombudsavtal med PostNord

Och fler matkedjor för diskussioner om ersättningsnivåerna.

Annons
Annons
Matsmart i

Matsmart i "listigt" PR-drag - bäst på att nå ut

Alla bolag använder samma influencers.

<nobr>E-handelskullen</nobr> 2008 om decenniet som gått

Helgläsning: E-handelskullen 2008 om decenniet som gått

Näthandelns jubilarer vittnar om såväl förbättringar som nya utmaningar - och siar om framtiden.

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Caliroots ska maximera online och offline med ny digital butik

Andreas Koschnike utlovar superomnibutik.

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Smilebutiken dubblade e-handeln - nådde 15 miljoner

Införandet av "livstids öppet köp" ledde till att returerna minskade med 20 procent.

1
Odd Molly slog rekord i <nobr>e-handeln</nobr> - står nu för 40%

Odd Molly slog rekord i e-handeln - står nu för 40%

"Jag är övertygad om att det är rätt tillfälle".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

Monomak söker:

Kontorsassistent inkl orderpackning och kundkontakt


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta