Annons

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken Medarbetare på huvudkontoret i Viared firar utmärkelsen

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken

2016-09-28 08:58

Efter förra årets nominering lyckades omnikanalhandlaren i år klättra högst upp på pallen i kategorin Hemelektronik.

Sedan 2002 har konsultföretaget Evimetrix utsett Sveriges starkaste varumärke. Något man i år gjort genom att låta drygt 6 000 svenskar dela med sig av sina upplevelser och uppfattningar av 500 svenska varumärken i 35 branscher.

NetOnNet fanns bland de nominerade redan i fjol men utan att nå hela vägen fram. I år gick det dock bättre och omnikanalhandlaren kammade hem förstapriset i kategorin Hemelektronik.

– Utmärkelsen Sveriges starkaste varumärke betyder mycket för oss och det är ett pris vi är mycket stolta över. Det är en härlig belöning och reflektion av det hårda arbete alla våra medarbetare har lagt ned i vår strävan efter nöjdare kunder, säger Marina Davarinou, marknadschef på NetOnNet.

IKEA starkast av alla

För att bli nominerad som Sveriges starkaste varumärke räcker det inte med att vara välkänd. Man måste även vara omtyckt och genom att mäta både omtyckthet och kännedom kan Evimetrix jämföra alla varumärken med varandra. Oavsett om det handlar om Volvo, Fortum, Panasonic eller Svinto.

Annons
Annons

Det starkaste varumärket alla kategorier blev IKEA som därmed även knep förstaplatsen i kategorin Möbler och inredning. NetOnNet kan dock stoltsera med att vara denna enda aktören som har sina rötter från e-handeln.

– Att utmärkelsen bygger på varumärkeskännedom i kombination med kundnöjdhet gör denna utmärkelse så mycket mer värdefull än att bara vinna i en av de båda kategorierna. Det är verkligen ett pris som tilldelas var och en av våra fantastiska medarbetare, säger Susanne Ehnbåge, VD NetOnNet Group.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta