NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken

Efter förra årets nominering lyckades omnikanalhandlaren i år klättra högst upp på pallen i kategorin Hemelektronik.

Sedan 2002 har konsultföretaget Evimetrix utsett Sveriges starkaste varumärke. Något man i år gjort genom att låta drygt 6 000 svenskar dela med sig av sina upplevelser och uppfattningar av 500 svenska varumärken i 35 branscher.

NetOnNet fanns bland de nominerade redan i fjol men utan att nå hela vägen fram. I år gick det dock bättre och omnikanalhandlaren kammade hem förstapriset i kategorin Hemelektronik.

Annons

– Utmärkelsen Sveriges starkaste varumärke betyder mycket för oss och det är ett pris vi är mycket stolta över. Det är en härlig belöning och reflektion av det hårda arbete alla våra medarbetare har lagt ned i vår strävan efter nöjdare kunder, säger Marina Davarinou, marknadschef på NetOnNet.

IKEA starkast av alla

För att bli nominerad som Sveriges starkaste varumärke räcker det inte med att vara välkänd. Man måste även vara omtyckt och genom att mäta både omtyckthet och kännedom kan Evimetrix jämföra alla varumärken med varandra. Oavsett om det handlar om Volvo, Fortum, Panasonic eller Svinto.

Det starkaste varumärket alla kategorier blev IKEA som därmed även knep förstaplatsen i kategorin Möbler och inredning. NetOnNet kan dock stoltsera med att vara denna enda aktören som har sina rötter från e-handeln.

– Att utmärkelsen bygger på varumärkeskännedom i kombination med kundnöjdhet gör denna utmärkelse så mycket mer värdefull än att bara vinna i en av de båda kategorierna. Det är verkligen ett pris som tilldelas var och en av våra fantastiska medarbetare, säger Susanne Ehnbåge, VD NetOnNet Group.

Annons