Annons

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken Medarbetare på huvudkontoret i Viared firar utmärkelsen

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken

2016-09-28 08:58

Efter förra årets nominering lyckades omnikanalhandlaren i år klättra högst upp på pallen i kategorin Hemelektronik.

Sedan 2002 har konsultföretaget Evimetrix utsett Sveriges starkaste varumärke. Något man i år gjort genom att låta drygt 6 000 svenskar dela med sig av sina upplevelser och uppfattningar av 500 svenska varumärken i 35 branscher.

NetOnNet fanns bland de nominerade redan i fjol men utan att nå hela vägen fram. I år gick det dock bättre och omnikanalhandlaren kammade hem förstapriset i kategorin Hemelektronik.

– Utmärkelsen Sveriges starkaste varumärke betyder mycket för oss och det är ett pris vi är mycket stolta över. Det är en härlig belöning och reflektion av det hårda arbete alla våra medarbetare har lagt ned i vår strävan efter nöjdare kunder, säger Marina Davarinou, marknadschef på NetOnNet.

IKEA starkast av alla

För att bli nominerad som Sveriges starkaste varumärke räcker det inte med att vara välkänd. Man måste även vara omtyckt och genom att mäta både omtyckthet och kännedom kan Evimetrix jämföra alla varumärken med varandra. Oavsett om det handlar om Volvo, Fortum, Panasonic eller Svinto.

Annons
Annons

Det starkaste varumärket alla kategorier blev IKEA som därmed även knep förstaplatsen i kategorin Möbler och inredning. NetOnNet kan dock stoltsera med att vara denna enda aktören som har sina rötter från e-handeln.

– Att utmärkelsen bygger på varumärkeskännedom i kombination med kundnöjdhet gör denna utmärkelse så mycket mer värdefull än att bara vinna i en av de båda kategorierna. Det är verkligen ett pris som tilldelas var och en av våra fantastiska medarbetare, säger Susanne Ehnbåge, VD NetOnNet Group.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handelskonferensen NXT:

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

Går av stapeln i Oslo den 4 juni.

Annons
Annons
ASOS:

ASOS: "Frankrike och Tyskland är utmanande"

Ökade försäljningen med 13 procent.

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Ny tjänst från Wish - siktar på leverans samma dag i Sverige

Svenska butiker kan nu ansöka till "framtidens handel".

Dollarstore om e-handeln:

Dollarstore om e-handeln: "En minst sagt magisk start"

Berättar om sin första vecka som e-handlare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

NA-KD öppnar ny butik:

NA-KD öppnar ny butik: "Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

"Det är något speciellt att ta på grejerna".

Nu är Dollarstores <nobr>e-handel</nobr> live

Nu är Dollarstores e-handel live

Öppen för beställningar.

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Kompletts mobilsatsning skrotas efter knappt tre år

Stänger ännu en avdelning.

Annons
Annons
Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

Telefonshoppens rekordår: Sålde för över 300 miljoner

65 miljoner mer än 2017.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta