Annons

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken Medarbetare på huvudkontoret i Viared firar utmärkelsen

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken

2016-09-28 08:58

Efter förra årets nominering lyckades omnikanalhandlaren i år klättra högst upp på pallen i kategorin Hemelektronik.

Sedan 2002 har konsultföretaget Evimetrix utsett Sveriges starkaste varumärke. Något man i år gjort genom att låta drygt 6 000 svenskar dela med sig av sina upplevelser och uppfattningar av 500 svenska varumärken i 35 branscher.

NetOnNet fanns bland de nominerade redan i fjol men utan att nå hela vägen fram. I år gick det dock bättre och omnikanalhandlaren kammade hem förstapriset i kategorin Hemelektronik.

– Utmärkelsen Sveriges starkaste varumärke betyder mycket för oss och det är ett pris vi är mycket stolta över. Det är en härlig belöning och reflektion av det hårda arbete alla våra medarbetare har lagt ned i vår strävan efter nöjdare kunder, säger Marina Davarinou, marknadschef på NetOnNet.

IKEA starkast av alla

För att bli nominerad som Sveriges starkaste varumärke räcker det inte med att vara välkänd. Man måste även vara omtyckt och genom att mäta både omtyckthet och kännedom kan Evimetrix jämföra alla varumärken med varandra. Oavsett om det handlar om Volvo, Fortum, Panasonic eller Svinto.

Annons
Annons

Det starkaste varumärket alla kategorier blev IKEA som därmed även knep förstaplatsen i kategorin Möbler och inredning. NetOnNet kan dock stoltsera med att vara denna enda aktören som har sina rötter från e-handeln.

– Att utmärkelsen bygger på varumärkeskännedom i kombination med kundnöjdhet gör denna utmärkelse så mycket mer värdefull än att bara vinna i en av de båda kategorierna. Det är verkligen ett pris som tilldelas var och en av våra fantastiska medarbetare, säger Susanne Ehnbåge, VD NetOnNet Group.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

ABS Wheels köper upp polsk konkurrent

Lägger rabarber på "några av Europas mest eftertraktade fälgar".

Annons
Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Annons
Annons
Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta