NetOnNets nattrekord: 50 procent fler paket

Rekord på rekord på rekord.

När klockan slog 00.01 var den igång - Black Friday-rean i NetOnNet:s e-handel. Besökarna mer eller mindre strömmade in till både den svenska och den norska sajten för att klicka hem varorna de var på jakt efter.

Lite drygt tolv timmar senare kan hemelektronikaktören konstatera att företagets alla tidigare rekord har slagits under årets Black Friday. Det spelar egentligen ingen roll hur man väljer att räkna - rekordnivåer har nåtts för antalet besökare på sajten, antalet inkomna beställningar, antalet plockade samt antalet sålda produkter.

Annons

- Årets förberedelser har varit rigorösa och varje avdelning har vänt på varje sten för att säkerställa att inget lämnas åt slumpen. Årets Black Friday-helg kan inte summeras med annat än en succé, och alla avdelningsrapporter vittnar om en härlig stämning, nya rekord och en köpfest med tusentals nöjda kunder i andra änden. Jag är så tacksam och stolt över alla underbara medarbetare som kämpat i vått och torrt för att göra helgen så bra som möjligt för våra kunder, säger Susanne Ehnbåge, vd på NetOnNet, i ett pressmeddelande.

Premiär för Black Friday Express

I år lanserade NetOnNet Black Friday Express, en ny tjänst som går ut på att kunderna kunde beställa och betala sina varor på nätet för att sedan hämta upp dem i någon av företagets fysiska butiker från klockan sju i morse.

- Black Friday Express var en stor framgång och många fler kunder än förväntat nyttjade tjänsten. En annan succé var den fantastiska insatsen från vår logistikavdelning. Mellan 00:00-09:00 ökade antalet plockade och utlevererade paket med över 50 procent jämfört med föregående år, säger Roger Sandberg, vice vd NetOnNet.

NetOnNet:s butiker har fått ta emot ett stort antal varor för att kunna möta anstormningen från kunderna, men företagets vd känner sig lugn med att logistiken ska hålla för trycket.

- Årets förberedelser har gjort oss bättre rustade såväl tekniskt men även volymmässigt och vår förhoppning är att våra attraktiva produkter ska räcka till alla kunder, säger Susanne Ehnbåge.

Annons