Annons

Nets tar in ny marknadschef - hon fick jobbet Kathinka Ahlgren

Nets tar in ny marknadschef - hon fick jobbet

2017-09-05 14:06

Ska "tydliggöra företagets tjänsteutbud gentemot handlarna".

Betalleverantören Nets, som tillsammans med dotterbolaget DIBS nyligen lanserade en egen e-handelskassa, har nu kommit fram till att det behövs lämplig personal för att marknadsföra den utåt.

Kommer att leda marknadsteam 

Lösningen blev att rekrytera en ny marknadschef och valet föll på Kathinka Ahlgren, som närmast kommer från en tjänst som Chief Marketing Officer på Coromatic Group. På Nets Merchant Services får hon titeln Head of Marketing, och blir nordiskt ansvarig för bland annat digital marknadsföring.

- Vi är mycket glada över att ha attraherat en så kompetent och duktig person som Kathinka till Nets. Hon kommer att leda vårt marknadsteam i arbetet med att öka marknadskännedomen om NetsMerchant Services - särskilt i Sverige men även i de andra nordiska länderna - samt tydliggöra vårt breda tjänstutbud gentemot handlarna, säger Patrick Höijer vice VD på Nets Merchant Services i Sverige, i ett pressmeddelande.

"Ett spännande bolag med bra teknik"

Kathinka Ahlgren uppges ha mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring, inte minst inom IT-branschen, och hon har haft flera höga positioner för bolag som Axway Nordic, MicroStrategy och Sterling Commerce.

Annons
Annons
- Nets är ett spännande bolag med mycket bra teknik, innovation och människor och som verkar inom en bransch som konstant utvecklas och förändras. Att Nets satsar och förstår vikten av stark marknadsföring är också väldigt positivt, kommenterar Kathinka Ahlgren.

Kathinka Ahlgren tillträder sin nya tjänst den 11 september i år och kommer att vara baserad på Nets kontor i Stockholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta