Annons

Nets tar in ny marknadschef - hon fick jobbet Kathinka Ahlgren

Nets tar in ny marknadschef - hon fick jobbet

2017-09-05 14:06

Ska "tydliggöra företagets tjänsteutbud gentemot handlarna".

Betalleverantören Nets, som tillsammans med dotterbolaget DIBS nyligen lanserade en egen e-handelskassa, har nu kommit fram till att det behövs lämplig personal för att marknadsföra den utåt.

Kommer att leda marknadsteam 

Lösningen blev att rekrytera en ny marknadschef och valet föll på Kathinka Ahlgren, som närmast kommer från en tjänst som Chief Marketing Officer på Coromatic Group. På Nets Merchant Services får hon titeln Head of Marketing, och blir nordiskt ansvarig för bland annat digital marknadsföring.

- Vi är mycket glada över att ha attraherat en så kompetent och duktig person som Kathinka till Nets. Hon kommer att leda vårt marknadsteam i arbetet med att öka marknadskännedomen om NetsMerchant Services - särskilt i Sverige men även i de andra nordiska länderna - samt tydliggöra vårt breda tjänstutbud gentemot handlarna, säger Patrick Höijer vice VD på Nets Merchant Services i Sverige, i ett pressmeddelande.

"Ett spännande bolag med bra teknik"

Kathinka Ahlgren uppges ha mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring, inte minst inom IT-branschen, och hon har haft flera höga positioner för bolag som Axway Nordic, MicroStrategy och Sterling Commerce.

Annons
Annons
- Nets är ett spännande bolag med mycket bra teknik, innovation och människor och som verkar inom en bransch som konstant utvecklas och förändras. Att Nets satsar och förstår vikten av stark marknadsföring är också väldigt positivt, kommenterar Kathinka Ahlgren.

Kathinka Ahlgren tillträder sin nya tjänst den 11 september i år och kommer att vara baserad på Nets kontor i Stockholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Annons
Annons
Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta