Niclas Hemminger blir ny chef för Indiskas e-handel

​Indiska fortsätter satsningarna på e-handel genom ännu en topprekrytering.

Det var inte många veckor sedan Indiska efter en svag julhandel ansåg sig tvunget att ansöka om rekonstruktion. I samband med det meddelade företaget att det kunde bli aktuellt att låta ett 60-tal personer lämna bolaget. 

Positiv utveckling för e-handeln

Men för Indiskas e-handelssatsning ser det enligt bolaget betydligt ljusare ut. Indiska Shop Online ska ha haft en positiv utveckling sedan den lanserades 2012, och den senaste tiden har bolaget gjort flera rekryteringar för att stärka upp sin onlinesatsning.

Annons

Nyligen blev e-handelsprofilen David Rönnberg ny VD för mode- och inredningskedjan, och nu står det klart att Niclas Hemminger blir Indiskas nye e-handelschef.

- Indiska är ett klassiskt varumärke med en stark position inom mode- och inredningssegmentet och potentialen för digital försäljning inom bolaget är enorm. Jag lockas av utmaningen att ta bolagets e-handelssatsning till nästa nivå och är glad över möjligheten och förtroendet, säger Niclas Hemminger.

Målet: 100 miljoner online

Niclas Hemminger kommer senast från tjänsten som online marketing manager för Consortio Fashion Group, där han har haft ansvar för digital marknadsföring för bland annat Bubbleroom, Haléns, Cellbes och Discount24.

- Vi ser fram emot att Niclas börjar och tar vid i våra pågående expansionsplaner, där Shop Online fortsätter att vara ett av våra primära fokusområden för Indiska. Vi har målsättningen att på kort tid nå en omsättning på 100 miljoner kronor online. Detta kommer även stödja ökad kännedom och framtida försäljning i våra fysiska butiker, säger David Rönnberg.

Annons