Annons

Niclas Hemminger blir ny chef för Indiskas e-handel Niclas Hemminger

Niclas Hemminger blir ny chef för Indiskas e-handel

2016-02-22 10:13

​Indiska fortsätter satsningarna på e-handel genom ännu en topprekrytering.

Det var inte många veckor sedan Indiska efter en svag julhandel ansåg sig tvunget att ansöka om rekonstruktion. I samband med det meddelade företaget att det kunde bli aktuellt att låta ett 60-tal personer lämna bolaget. 

Positiv utveckling för e-handeln

Men för Indiskas e-handelssatsning ser det enligt bolaget betydligt ljusare ut. Indiska Shop Online ska ha haft en positiv utveckling sedan den lanserades 2012, och den senaste tiden har bolaget gjort flera rekryteringar för att stärka upp sin onlinesatsning.

Nyligen blev e-handelsprofilen David Rönnberg ny VD för mode- och inredningskedjan, och nu står det klart att Niclas Hemminger blir Indiskas nye e-handelschef.

Annons
Annons
- Indiska är ett klassiskt varumärke med en stark position inom mode- och inredningssegmentet och potentialen för digital försäljning inom bolaget är enorm. Jag lockas av utmaningen att ta bolagets e-handelssatsning till nästa nivå och är glad över möjligheten och förtroendet, säger Niclas Hemminger.

Målet: 100 miljoner online

Niclas Hemminger kommer senast från tjänsten som online marketing manager för Consortio Fashion Group, där han har haft ansvar för digital marknadsföring för bland annat Bubbleroom, Haléns, Cellbes och Discount24.

- Vi ser fram emot att Niclas börjar och tar vid i våra pågående expansionsplaner, där Shop Online fortsätter att vara ett av våra primära fokusområden för Indiska. Vi har målsättningen att på kort tid nå en omsättning på 100 miljoner kronor online. Detta kommer även stödja ökad kännedom och framtida försäljning i våra fysiska butiker, säger David Rönnberg.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta