Nina Egnell ska lyfta e-handeln hos Bonnier Tidskrifter

Ny chef ska göra så att e-handeln arbetar för prenumeranterna.

Vi har tidigare berättat om Bonniers satsning på självpublicering. Bonnier-koncernen är dock förstås intresserade av alla former av digitalisering.

I dag meddelar Bonnier Tidskrifter att man växlar upp sin onlinesatsning med en ny e-handelschef.

Annons

Häromdagen fick vi veta att Niclas Hemminger blir ny chef för Indiskas e-handel. Nu visar det sig att Bonnier rekryterar sin nya e-handelschef ifrån just Indiska.

"Fantastisk potential att stärka e-handeln"

Nina Egnell, som tidigare har varit e-handelsansvarig på Indiska, kommer nämligen axla rollen som E-commerce Manager på Bonnier Tidskrifter.

– Det ska bli otroligt spännande och kul att få vara med och ta Bonnier Tidskrifters e-handel till nästa nivå. Med de starka varumärken som Bonnier Tidskrifter har ser jag en fantastisk potential att stärka e-handeln som försäljningskanal och samtidigt utveckla kanalen som mervärde för befintliga och potentiella prenumeranter, säger Nina Egnell.

Nina Egnell har även erfarenheter från liknande tjänster hos Duni AB, Boozt Fashion och Yves Rocher. Hon börjar sin anställning på Bonnier Tidskrifter den 2 maj.

Annons