Nordic Design Collective gör en total makeover

I år firar Nordic Design Collective tre år. I samband med detta passar man på att göra en stor omdesign av sitt varumärke. En satsning som bland annat omfattar en helt ny sajt som ska sätta ännu större fokus på formgivarna bakom produkterna.

Nordic Design Collective lanserades i mars 2012 med målet att hjälpa designentreprenörer nå ut till en bredare målgrupp med sina produkter. Sedan dess har det hänt en del och under 2013 öppnades sajten upp för en internationell publik.

När man under förra året fyllde två lanserades ett digitalt magasin, i år slår man på något större. I samband med att Nordic Design Collective firar 3-årsjubileum, passar man på att göra en stor omdesign av sitt varumärke.

Annons

– Vi har haft tre framgångsrika år och ser att vi verkligen fyller ett behov på marknaden för både konsumenter och formgivare. Vi vill inte bara hjälpa kunderna att hitta unika och vackra produkter till sina hem, utan också samtidigt stötta våra designentreprenörer att bygga sina företag. Samtidigt ser vi hur det internationella intresset fortsatt ökar, vilket är både spännande och glädjande, säger Maria Richardsson, grundare och vd.

Ökar utgivningstakten

Den nya varumärkesplattformen lanseras idag med en ny design av hemsidan. Med ett starkare och tydligare formspråk vill man sätta större fokus på både produkterna och formgivarna.

Som en del i satsningen kommer man också satsa mer på det ovan nämnda online-magasinet, Nordic Living, och öka utgivningstakten till åtta nummer per år. Nyligen blev man även utsedda av till en av Sveriges bästa e-handelssajter av tidningen Internetworld, för tredje året i rad.

– Det är med en oerhörd stolthet vi ser på vår plats på listan. För oss är placeringen en bekräftelse på det växande intresset att få hjälp att hitta unika produkter och att man som konsument också vill stötta den lokala och småskaliga designbranschen, säger Maria Richardsson.

Annons