Annons

Nordic Design Collective gör en total makeover

Nordic Design Collective gör en total makeover

2015-04-13 14:56

I år firar Nordic Design Collective tre år. I samband med detta passar man på att göra en stor omdesign av sitt varumärke. En satsning som bland annat omfattar en helt ny sajt som ska sätta ännu större fokus på formgivarna bakom produkterna.

Nordic Design Collective lanserades i mars 2012 med målet att hjälpa designentreprenörer nå ut till en bredare målgrupp med sina produkter. Sedan dess har det hänt en del och under 2013 öppnades sajten upp för en internationell publik.

När man under förra året fyllde två lanserades ett digitalt magasin, i år slår man på något större. I samband med att Nordic Design Collective firar 3-årsjubileum, passar man på att göra en stor omdesign av sitt varumärke.

– Vi har haft tre framgångsrika år och ser att vi verkligen fyller ett behov på marknaden för både konsumenter och formgivare. Vi vill inte bara hjälpa kunderna att hitta unika och vackra produkter till sina hem, utan också samtidigt stötta våra designentreprenörer att bygga sina företag. Samtidigt ser vi hur det internationella intresset fortsatt ökar, vilket är både spännande och glädjande, säger Maria Richardsson, grundare och vd.

Ökar utgivningstakten

Den nya varumärkesplattformen lanseras idag med en ny design av hemsidan. Med ett starkare och tydligare formspråk vill man sätta större fokus på både produkterna och formgivarna.

Annons
Annons

Som en del i satsningen kommer man också satsa mer på det ovan nämnda online-magasinet, Nordic Living, och öka utgivningstakten till åtta nummer per år. Nyligen blev man även utsedda av till en av Sveriges bästa e-handelssajter av tidningen Internetworld, för tredje året i rad.

– Det är med en oerhörd stolthet vi ser på vår plats på listan. För oss är placeringen en bekräftelse på det växande intresset att få hjälp att hitta unika produkter och att man som konsument också vill stötta den lokala och småskaliga designbranschen, säger Maria Richardsson.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Många krav på listan.

Annons
Annons
Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta