Nordic Native: ”Det här är ett helt nytt sätt att sälja online”

E-handlaren först i världen med att låta influencers starta egna e-handelsbutiker.

Outdoorföretaget Nordic Native, som är en renodlad e-handelsbutik, lanserar nu ett helt nytt koncept. Personer som är influencers inom friluftssektorn ska nu kunna använda plattformen för att starta sina egna e-handelsbutiker.

Det hela ska ske genom ett så kallat MyStore-koncept och enligt Nordic Native så är de först i världen med att låta sina influencers marknadsföra sig och tjäna pengar på det sättet.

Annons
Annons

"En kombination av Fishbrain och AirBnb"

Enligt företagets VD, Theodore Bergqvist, är lanseringen ytterligare ett steg i företagets e-handelsprofilering.

- Vår ambition med Nordic Native har varit att ligga i absolut framkant vad gäller e-handel, och när vi nu lanserar MyStore-konceptet liknar det inget vi tidigare har sett. Man skulle kunna säga att det är en kombination av fiskeappen Fishbrain och en transaktionsbaserad medlemsplattform som AirBnb, säger han i ett pressmeddelande.

Nordic Natives nya e-handel där  medlemmar kan starta egna butiker

Ska även starta begagnathandel 

Nordic Native är förutom en e-handel även en samlingsplats för friluftsintresserade. Förutom etablerade influencers kommer även privatpersoner, föreningar, skolor med flera att kunna ha sina egna butiker på plattformen.

Och snart ska användarna även kunna sälja sina begagnade outdoor-produkter via sajten.

- Det här är ett helt nytt sätt att sälja online, och det här är bara början på en ny generations e-handelsvertikaler med global räckvidd som utnyttjar styrkan i virala effekter för e-handel, avslutar Theodore Bergqvist.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!