Annons

Nordic Native: Theodore Bergqvist

Nordic Native: "Det här är ett helt nytt sätt att sälja online"

2017-06-08 10:52

E-handlaren först i världen med att låta influencers starta egna e-handelsbutiker.

Outdoorföretaget Nordic Native, som är en renodlad e-handelsbutik, lanserar nu ett helt nytt koncept. Personer som är influencers inom friluftssektorn ska nu kunna använda plattformen för att starta sina egna e-handelsbutiker.

Det hela ska ske genom ett så kallat MyStore-koncept och enligt Nordic Native så är de först i världen med att låta sina influencers marknadsföra sig och tjäna pengar på det sättet.

"En kombination av Fishbrain och AirBnb"

Enligt företagets VD, Theodore Bergqvist, är lanseringen ytterligare ett steg i företagets e-handelsprofilering.

- Vår ambition med Nordic Native har varit att ligga i absolut framkant vad gäller e-handel, och när vi nu lanserar MyStore-konceptet liknar det inget vi tidigare har sett. Man skulle kunna säga att det är en kombination av fiskeappen Fishbrain och en transaktionsbaserad medlemsplattform som AirBnb, säger han i ett pressmeddelande.

Nordic Natives nya e-handel där  medlemmar kan starta egna butiker

Annons
Annons

Ska även starta begagnathandel 

Nordic Native är förutom en e-handel även en samlingsplats för friluftsintresserade. Förutom etablerade influencers kommer även privatpersoner, föreningar, skolor med flera att kunna ha sina egna butiker på plattformen.

Och snart ska användarna även kunna sälja sina begagnade outdoor-produkter via sajten.

- Det här är ett helt nytt sätt att sälja online, och det här är bara början på en ny generations e-handelsvertikaler med global räckvidd som utnyttjar styrkan i virala effekter för e-handel, avslutar Theodore Bergqvist.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Annons
Annons
Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

2
Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons
Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem