Annons

Nordic Native: Theodore Bergqvist

Nordic Native: "Det här är ett helt nytt sätt att sälja online"

2017-06-08 10:52

E-handlaren först i världen med att låta influencers starta egna e-handelsbutiker.

Outdoorföretaget Nordic Native, som är en renodlad e-handelsbutik, lanserar nu ett helt nytt koncept. Personer som är influencers inom friluftssektorn ska nu kunna använda plattformen för att starta sina egna e-handelsbutiker.

Det hela ska ske genom ett så kallat MyStore-koncept och enligt Nordic Native så är de först i världen med att låta sina influencers marknadsföra sig och tjäna pengar på det sättet.

"En kombination av Fishbrain och AirBnb"

Enligt företagets VD, Theodore Bergqvist, är lanseringen ytterligare ett steg i företagets e-handelsprofilering.

- Vår ambition med Nordic Native har varit att ligga i absolut framkant vad gäller e-handel, och när vi nu lanserar MyStore-konceptet liknar det inget vi tidigare har sett. Man skulle kunna säga att det är en kombination av fiskeappen Fishbrain och en transaktionsbaserad medlemsplattform som AirBnb, säger han i ett pressmeddelande.

Nordic Natives nya e-handel där  medlemmar kan starta egna butiker

Annons
Annons

Ska även starta begagnathandel 

Nordic Native är förutom en e-handel även en samlingsplats för friluftsintresserade. Förutom etablerade influencers kommer även privatpersoner, föreningar, skolor med flera att kunna ha sina egna butiker på plattformen.

Och snart ska användarna även kunna sälja sina begagnade outdoor-produkter via sajten.

- Det här är ett helt nytt sätt att sälja online, och det här är bara början på en ny generations e-handelsvertikaler med global räckvidd som utnyttjar styrkan i virala effekter för e-handel, avslutar Theodore Bergqvist.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons

PR-katastrof när Anne Frank-kostym såldes till Halloween

Men efter omfattande kritik tog nätbutiken bort dräkten ur sortimentet.

Annons
Annons

Lyko rekryterar två nya stjärnor

Ska stärka företaget i jakten på målet att bli "det självklara valet".

Rodebjer växlar upp <nobr>e-handeln</nobr> - ska öka med 40%

Rodebjer växlar upp e-handeln - ska öka med 40%

Med ny plattform hoppas företaget att e-handeln i framtiden ska stå för mer än 15 procent av inkomsterna.

Superkvartal för jätten Dustin - omsätter över 9 miljarder

Superkvartal för jätten Dustin - omsätter över 9 miljarder

Har sålt jättemånga datorer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyra miljoner européer handlar från svenska nätbutiker

Samtidigt tar Kina över förstaplatsen som populäraste land i hela världen att handla från.

Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Stora förändringar hos e-handelsleverantören.

Zalando storsatsar på skönhetsprodukter

Målet är att omsätta 1 miljard euro bara i Norden.

Annons
Annons
<nobr>E-handelskoncernen</nobr> Qliro lyfter sitt resultat rejält

E-handelskoncernen Qliro lyfter sitt resultat rejält

Det ljusnar på nästan alla fronter.

Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Skrotar arbetsnamnet Hubia.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem