NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

Följer systerbutiken Eleven i att få en makeover.

I slutet av september kunde vi berätta om Elevens stora makeover. E-handlaren tog ett rejält nytt tag kring sin grafiska profil och lanserade samtidigt en ny sajt.

LÄS ÄVEN: Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

Annons

Eleven har numera även en systerbutik efter att de köpt upp NordicFeel, och nyligen kunde vi berätta om företagets plan att skapa ett "skönhetens ICA" med just NordicFeel.

LÄS ÄVEN: NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

I samband med det avslöjades det även att NordicFeel också stod inför en makeover.

- I NordicFeels fall var samtidigt den lila färgen också väldigt viktig för dem. Så vi behåller den men gör den lite mer uppdaterad. Sen jobbar vi som sagt mycket med bra priser och den känslan är fortfarande viktig, men vi ska inte skrika ut det som vi gör i dag, sade Pernilla Barkman nyligen.

"En modernare ton"

I dag meddelar företaget att NordicFeel har fått en ny hemsida på marknaderna Sverige, Finland, Norge och Danmark. Logotypen har också fått ett ansiktslyft, även om den lila färgen alltså behålls.

- NordicFeels nya profil innehåller en uppdaterad färgpalett och logotypen har blivit renare och är mer tidlös. Den lila färgen som är starkt förknippat till varumärket, behålls som en primär färg, men kommer i en modernare ton, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Målet med den nya sajten ska vara ett skapa “en personlig shoppingupplevelse” och designen sägs vara mer användarvänlig än den föregående sajten. Syftet är förstås också att möjliggöra en fortsatt ökad närvaro i de nordiska länderna.

- Vi har spenderat lång tid på att analysera data, studera användarbeteendet och samla information om vår målgrupp innan vi började bygga vår nya plattform. Det skulle jag säga är framgångsfaktorn när vi idag lanserar nya sajten, säger Björn Carling, CTO på NordicFeel.

Annons

Annons