Nordicfeel satsar på den svenska sökmotorn Loop54

Den svenska e-handelssökmotorn Loop54 fångar nu upp en stor e-handlare och en plattform.

Ett av Ehandelspoddens mest populära inslag var Robin Mellstrand ifrån den svenska sökmotorn Loop54. I podden berättade Robin att företaget nu var redo att satsa stort på sin sökprodukt och att de gärna ville se den som en standard i branschen.

Nu meddelar man framgångar då man ingått ett partnerskap med plattformen Litium och därigenom landat en stor kund i den prisade näthandeln Nordicfeel.

Annons

- Genom att använda Loop54’s produktsökmotor på sajten kan vi ge kunderna en ännu bättre upplevelse som kommer att leda till fler köp och högre ordervärde. Samtidigt automatiseras mycket av arbetet med produktinformation vilket sparar både tid och pengar för oss internt, säger Jonas Persson, Purchasing Manager på Nordicfeel.

Den svenska e-handelssökmotorn skall nu lära sig Nordicfeels stora utbud av skönhetsprodukter. Robin Mellstrand är förstås även glad att de nu fått en väg in till fler kunder via plattformssamarbetet.

- Med en färdig integration till Litiums e-handelsplattform gör vi det ännu enklare för kunderna komma igång med vår tjänst. Tillsammans ger vi dem en helhetslösning som kommer att höja både kundupplevelsen och konverteringen betydligt, säger Robin Mellstrand, VD på Loop54.

 

På bild: Robin Mellstrand

Annons