Norsk E-handlare hoppas ta världen med storm

I veckan lanserade den norska e-handlaren Stormberg en internationell webbutik. Något som gör att nätbutiken når 799 miljoner nya potentiella kunder. Men det ställer också nya krav på företagets kundservice.

Årets norska nätbutik 2013, Stormberg, lanserade sin norska e-handel 2008. Fyra år senare var det dags för en svensk version och nu utökar man horisonten ytterligare. Vår norska motsvarighet Netthandel.no, som nyligen såg dagens ljus, skriver nämligen att Stormberg lanserat en internationell webbutik.

– Nu är målet "bäst i världen" på e-handel och kundservice inom sport och outdoor. Och hur ska vi uppnå det? Jo, genom att lyssna på våra kunder, skriver Stormberg på sin blogg.

Annons

Måste vara flexibla

Men att satsa internationellt gör också att kraven höjs på näthandlaren. Särskilt när det gäller kundservice.

– Varje månad vänder sig cirka 4 000 kunder till vår kundtjänst och vårt mål är att 4 000 kunder ska vara nöjda med hur deras fall behandlas. Oavsett om de talar norska, svenska, finska eller engelska. Därför har vårt konsultteam utökats med språkkunniga konsulter. Bonjour, good afternoon, hola, moi, privét och czesc! Varje gång telefonen ringer kan samtalet komma från minst 23 olika länder. Då måste vi vara flexibla och lösningsorienterade, skriver Stormberg.

 

Källa: Press, Netthandel.no

Annons