Norsk e-handel öppnar i Sverige – ska tredubbla omsättningen

"Väldigt Instagramvänliga".

Den norska eldstadsaktören Elementi.no startade sin e-handel förra året. Efter en framgångsrik första säsong expanderar nu onlinebutiken till både Sverige och Danmark. 

Förra året omsatte Elementi 1,5 miljoner norska kronor, men i år menar bolaget att de ska dubbla, eller till och med tredubbla omsättningen. 

Annons
Annons

- Produkterna blev väl mottagna i Norge, och vi ser att det finns en potentiell marknad för dem även i Sverige och Danmark, säger Fredrik Andresen, försäljnings- och marknadschef på Elementi, till vår systersajt eHandel.com.

Marknadschef utan erfaranhet 

Tre norska företag: Scan Granitt, Norsk Steinmiljø samt Rocks of Norway står bakom eldstadsföretaget Elementi. Försäljnings- och marknadschefen, Fredrik Andresen, kommer senast från Norsk Steinmiljø som han varit trogen i sju år. Men när kan tillsattes sin nya post på Elementi hade han ingen tidigare erfarenhet av e-handel. 

Viktigt med sociala medier

Sociala medier har varit en central del av företagets marknadsföring. Elementi menar att de från start har haft stort fokus på bland annat sin Instagramprofil.

- Våra produkter är väldigt Instagramvänliga. Vi har samarbetat med olika interiörbloggare, samt med stylister som har presenterat produkterna i en skandinavisk miljö. Norrmän älskar värme, och trots den varma sommaren förra året hade vi en mycket bra försäljning.

Elementis huvudkontor och lager ligger i Sandefjord, men enligt företaget är det inte omöjligt att det i framtiden även kan finnas lager i Sverige. 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!