Norsk e-handel öppnar i Sverige – ska tredubbla omsättningen

"Väldigt Instagramvänliga".

Den norska eldstadsaktören Elementi.no startade sin e-handel förra året. Efter en framgångsrik första säsong expanderar nu onlinebutiken till både Sverige och Danmark. 

Förra året omsatte Elementi 1,5 miljoner norska kronor, men i år menar bolaget att de ska dubbla, eller till och med tredubbla omsättningen.

Annons

Produkterna blev väl mottagna i Norge, och vi ser att det finns en potentiell marknad för dem även i Sverige och Danmark, säger Fredrik Andresen, försäljnings- och marknadschef på Elementi, till vår systersajt eHandel.com.

Marknadschef utan erfaranhet

Tre norska företag: Scan Granitt, Norsk Steinmiljø samt Rocks of Norway står bakom eldstadsföretaget Elementi. Försäljnings- och marknadschefen, Fredrik Andresen, kommer senast från Norsk Steinmiljø som han varit trogen i sju år. Men när kan tillsattes sin nya post på Elementi hade han ingen tidigare erfarenhet av e-handel.

Viktigt med sociala medier

Sociala medier har varit en central del av företagets marknadsföring. Elementi menar att de från start har haft stort fokus på bland annat sin Instagramprofil.

Våra produkter är väldigt Instagramvänliga. Vi har samarbetat med olika interiörbloggare, samt med stylister som har presenterat produkterna i en skandinavisk miljö. Norrmän älskar värme, och trots den varma sommaren förra året hade vi en mycket bra försäljning.

Elementis huvudkontor och lager ligger i Sandefjord, men enligt företaget är det inte omöjligt att det i framtiden även kan finnas lager i Sverige.

Annons