Annons

Nosto lanserar sin digitala säljare med självbetjäning

Nosto lanserar sin digitala säljare med självbetjäning

2013-10-29 08:32

Finska Nosto lanserar sin rekommendationsmotor för e-handlare som självbetjäningslösning. Lösningen ska vara den första av sin typ på marknaden enligt företaget själva, och har visat sig öka konverteringen i kundernas nätbutiker med 70 procent i genomsnitt.

Tidigare i våras berättade vi om Helsingforsbaserade Nosto Solutions som tagit fram en plattformsoberoende rekommendationsmotor som främst riktar sig till små, och medelstora e-handlare.

Genom att implementera Nosto kan e-handlare visa personifierade produktrekommendationer i realtid på sin sida, öka kundernas shoppingupplevelse, automatiserara sina marknadsföringsaktiviteter och öka sin konverteringsgrad, kundlojalitet och sina intäkter.

Nu lanserar man en ny självbetjäningsmodell som ska eliminera behovet av mellanhänder och startkostnader vid implementeringen, då det enda som behövs är att lägga till lite kod i webbutikens kontrollpanel.

– Förändringen i konsumentbeteendet på nätet gör att e-handlare letar efter datadrivna lösningar för att möjliggöra marknadsföringsautomatisering som bland annat innefattar individanpassade produktrekommendationer. Vi är stolta över att vara först i världen med att erbjuda denna självbetjäningsmodell till online-handlare globalt. Avancerade personaliseringslösningar har hittills bara varit tillgängliga för storföretag. Vi ändrar detta och nu kan vilken e-handlare som helst gå in på Nosto.com, registrera sig och omedelbart öka sin försäljning, säger Juha Valvanne, VD för Nosto.

Ska expandera globalt

Hundratals nätbutiker använder sig idag av Nosto och tjänsten har snart genererat 1 miljard produktrekommendationer. Och statistiken de visar upp är ganska intressant. Konverteringsgraden i butikerna har i genomsnitt ökat med 70 procent, och i de fall besökarna klickat på Nostos rekommendationer, ökade det genomsnittliga ordervärdet med 20 procent.

Samtidigt som Nosto lanserar sin självbetjäningsmodell, sätter företaget också fart på sin globala expansionsstrategi, genom att öppna kontor och centralisera sin affärsutveckling i Berlin. Man har även anställt Matti Rönkkö, som tidigare jobbat som Global Venture Development Director för Rocket Internet, för att leda expansionen som chef för Nostos kommersiella operationer.

– Jag är mycket glad över att jobba för Nosto eftersom marknaden skriker efter en lösning som vår. Under de senaste åren har jag haft nöjet att vara med och bygga upp ett antal snabbväxande globala företag och arbetat med de bästa människorna inom e-handel. Jag kan nu använda mig av min kompetens och mina erfarenheter i arbetet på Nosto. Med ett fantastiskt team och med den bästa produkten på marknaden, samt ett växande nätverk av engagerade partners, är det här den perfekta tiden att lansera självbetjäningsmodellen globalt, säger Rönkkö.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Charlotte_N
2013-10-29 10:03

Låter verkligen intressant.

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta