Annons

Nu har Handelsbanken rullat ut sin Klarna-konkurrent Anders Karlsson, CEO Ecster

Nu har Handelsbanken rullat ut sin Klarna-konkurrent

2016-09-15 08:51

Ecster, som är en del av Handelsbankskoncernen, har lanserat sin nya e-handelskassa Ecster Pay.

I våras kunde Ehandel.se berätta att delar av Handelsbanken Finans verksamhet samlades i det nya affärsområdet Ecster. I samband med omprofilering stod det även klart att man skulle lansera en ny e-handelskassa. Nu är den här.

Ecster erbjuder betallösningar för både e-handel och fysisk butik sedan tidigare men med Ecster Pay hoppas företaget förenkla köpprocessen för både kunder och e-handlare. Lösningen innebär även att anslutna handlare kan få en och samma leverantör för betalningar i butik och på nätet.

– Vi har gjort betydande investeringar i ny teknik, service och kundupplevelser. Generellt inom handeln går lönsamheten ner medan omsättningen går upp. Returer och engångsköp hotar att slå ihjäl vissa handlare. Vi tror att en lönsam tillväxt skapas av fler lojala konsumenter som kommer tillbaka och handlar, säger Anders Karlsson, CEO Ecster.

Samla bonuspoäng i kassan

Den nya kassan ska vara fullt responsiv, enkel att anpassa till butikens utseende och innehåller de vanligaste betalsätten, som kort, faktura och delbetalning. Den har stöd för BankID och kunden kan spara sina kortuppgifter. Kassan kommer även ihåg vilket betalsätt kunden valde senast, något som ska underlätta nästa köp

Annons
Annons

Handlare som erbjuder lojalitetsprogram genom Ecster kan dessutom ge kunden möjlighet att samla bonuspoäng i kassan. Ecster Pay kommunicerar med e-handelsplattformen och förstår vem det är som handlar. Något som gör det möjligt att ge personliga erbjudanden.

– För att skapa bra köpupplevelser är det viktigt att jobba schysst och långsiktigt. Fokus bör ligga på nöjda kunder och nettokonvertering. Det är enkelt att bygga en e-kassa som med ett klick gör det möjligt för företag att tjäna snabba pengar på kort sikt, men en kund som inte förstår vad som hände vid köpögonblicket, är inte en nöjd kund, säger Urban Höglund, säljchef Ecster.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Anrikt lampföretag satsar på e-handel

Anrikt lampföretag satsar på e-handel

"Vi måste finnas där konsumenten finns".

Annons
Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Annons
Annons
Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta