Nu kan Amazons kunder önska sig saker via tweets

Amazon och Twitter fortsätter sitt samarbete för att göra det smidigare att e-handla via mikrobloggen. Lagom till jul kan Amazons kunder nu lägga till produkter till sin önskelista på marknadsplatsen med hjälp av en ny hashtag.

Tidigare i år lanserade Amazon och Twitter en ny funktion som gör det möjligt för kunderna att lägga till produkter i sin kundvagn på marknadsplatsen. Det genom att använda hashtagen #AmazonCart i en tweet.

Till en början var det endast möjligt för användare i USA och Storbritannien att använda tjänsten men i somras utökade man med ytterligare ett land, Indien. Nu fördjupar man samarbetet ytterligare med ännu en hashtag. Med hjälp av #AmazonWishList, kan Twitter-användare nu lägga till en tweeted produkt till sin önskelista på Amazon.

Annons

Populärt i julhandeln

För att det hela ska fungera måste användaren först ansluta sitt Twitter-konto till sitt Amazon-konto. Sedan är det bara att shoppa loss och önska sig saker genom att twittra. Än så länge verkar den senaste hashtagen endast vara möjlig att använda i USA, men troligt är att det kommer att expanderas inom kort.

Om det kommer att bli ett populärt sätt att e-handla och önska sig saker återstår att se, men Amazons önskelista är ett populärt verktyg på marknadsplatsen och en funktion som många använder sig av. Särskilt när det börjar närmar sig jul, så lanseringen av den nya hashtagen är inte helt dåligt tajmad.



Källor: TC, TNW

Annons