Annons

Nu kan du skräddarsy din skjorta med 3D-teknik

Nu kan du skräddarsy din skjorta med 3D-teknik

2012-12-20 09:05

Möjligheten att skräddarsy skjortor, balklänningar och andra plagg på nätet blir allt vanligare. Mycket tack vare att tekniken hela tiden utvecklas. Tailorcut lanserade nyligen en 3D-sajt där besökaren kan designa sin egen skjorta och se den ur alla möjliga vinklar tack vare en roterande 3D mannekäng.

Tailorcut, eller skjortmakarna som de hette tidigare startade sin verksamhet 2003 och inriktar sig inte helt oväntat på skräddarsydda skjortor. Nyligen lanserade man en helt ny webbshop och då passade man även på att byta namn.

Tillsammans med Goo Technologies har Tailorcut skapat en 3D-sajt som låter kunden skapa sin egen version av den perfekta skjortan utifrån en roterande 3D mannekäng. Det betyder att besökaren kan designa sin personliga skjorta och sen snurra och zooma för att se dockan ur alla tänkbara vinklar.
– Tailorcuts mål är att tillhandahålla den bästa skjortupplevelen, från köp till användande. Lanseringen av nya tailorcut.com är en viktig del i detta. Sajten bidrar till en snabb och enkel köpprocess som gör det roligare, mer kreativt och mer socialt att handla skjortor, skriver man i ett pressmeddelande.
Vad vi har förstått så är Tailorcut.com Sveriges första webbshop baserad på den nya WebGL-tekniken, något som möjliggör 3D grafik direkt i webbläsaren. Detta kanske beror på att tekniken inte stöds i Internet Explorer. I världens mest populära webbläsare, Chrome, fungerar det dock utmärkt att snurra på skjortorna, likaså i Firefox.
– Möjligheten att kunna föreställa sig och se skjortan i en färdig modell innan den når skrädderiet ökar det personliga värdet och stärker köpupplevelsen.
Förutom skräddarsydda skjortor kan man även köpa konfektionsskjortor, accessoarer som manschettknappar, slipsar och näsdukar på Tailorcut.com.



Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta