Annons

Nu kan kunden få sitt paket lagom till frukost

Nu kan kunden få sitt paket lagom till frukost

2016-02-01 08:16

Logistikföretaget MorgonTidig Distribution lanserar en ny tjänst som gör det möjligt för e-handlare att leverera paket tillsammans med morgontidningen.

För två år sedan inledde DB Schenker och MorgonTidig Distribution, MTD, ett samarbete som innebar att MTD skulle dela ut Schenkers brevförsändelser tillsammans med morgontidningarna. En tjänst som var riktad till e-handlare och konsumenter som uppskattar morgonleverans via tidningsbudet.

Nu lanserar MorgonTidig Distribution den nya tjänsten MTD Postlådepaket, något som ser ut att vara en vidareutveckling av det tidigare samarbetet, och innebär att lätta paket kan levereras direkt hem till kundens postlåda, oftast före klockan 07.00.

Minst femtio paket per sändning

Paketet kommer enligt MTD att vara fullt spårbart från avsändare till mottagaren som även får leveransinformation om transporten via mail eller sms. Om paketet inte går ner i brevlådan får kunden sitt paket i vad man kallar en ”Påse-på-dörren”.

Annons
Annons

För att kunna använda sig av tjänsten krävs det dock minst femtio paket per sändning, att inlämning av produktions- och fakturaunderlag sker via EDI och att bokning sker genom Unifaun Online.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Internationell mediegigant går in som ägare i Boozt.com

Internationell mediegigant går in som ägare i Boozt.com

Discovery Networks löser in en gammal reklamdeal och får för det en liten ägarandel i modesajten.

Annons
Annons
Deutsche Post betalar 2,7 miljarder för UK Mail

Deutsche Post betalar 2,7 miljarder för UK Mail

Med uppköpet hoppas den tyska logistikjätten stärka sitt grepp om den europeiska leveransmarknaden.

Svenska e-handelskändisar i miljonsatsning på stylistapp

Svenska e-handelskändisar i miljonsatsning på stylistapp

Jetshops grundare och Wellstreet är involverade i Suavoo som ska koppla ihop konsumenter med frilansande stylister och frisörer.

Nikes e-handel upp 49 procent det senaste kvartalet

Sportjättens växande e-handel har bidragit till att även butiksförsäljningen går upp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Byggmax hämtar sin nya VD från klädhandeln

Byggmax hämtar sin nya VD från klädhandeln

Mattias Ankarberg, med en bakgrund från modeföretaget H&M, blir ny VD för Byggmax Group.

Kvinnor bäst på att shoppa i mobilen

Nya siffror: Kvinnor bäst på att shoppa i mobilen

Männen håller fast vid desktopen medan kvinnorna tar till sig ny teknologi, enligt en ny brittisk undersökning.

Enferno stärker sitt nätverk med digital partner

E-handelsbolaget bygger ut sitt partnernätverk genom ett samarbete med den digitala byrån NetRelations.

Annons
Annons
E-handeln med kvalitetsfiltar där exporten står för 99%

E-handeln med kvalitetsfiltar där exporten står för 99%

Den danska designsajten Fabgoose.com ger kunderna tillgång till hela sortimentet.

Walmart planerar köpa andel i Indiens största <nobr>e-handel</nobr>

Walmart planerar köpa andel i Indiens största e-handel

Detaljhandlaren försöker desperat stävja Amazons e-handelsexpansion.

Sverige i Europa-toppen när det gäller mobila betalningar

En klar majoritet av svenskarna vill betala för nätköpen med sin smartphone.

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Miljardförsäljningen är nu färdig och e-handelsplattformen byter namn.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem