Annons

Nu kan kunden få sitt paket lagom till frukost

Nu kan kunden få sitt paket lagom till frukost

2016-02-01 08:16

Logistikföretaget MorgonTidig Distribution lanserar en ny tjänst som gör det möjligt för e-handlare att leverera paket tillsammans med morgontidningen.

För två år sedan inledde DB Schenker och MorgonTidig Distribution, MTD, ett samarbete som innebar att MTD skulle dela ut Schenkers brevförsändelser tillsammans med morgontidningarna. En tjänst som var riktad till e-handlare och konsumenter som uppskattar morgonleverans via tidningsbudet.

Nu lanserar MorgonTidig Distribution den nya tjänsten MTD Postlådepaket, något som ser ut att vara en vidareutveckling av det tidigare samarbetet, och innebär att lätta paket kan levereras direkt hem till kundens postlåda, oftast före klockan 07.00.

Minst femtio paket per sändning

Paketet kommer enligt MTD att vara fullt spårbart från avsändare till mottagaren som även får leveransinformation om transporten via mail eller sms. Om paketet inte går ner i brevlådan får kunden sitt paket i vad man kallar en ”Påse-på-dörren”.

Annons
Annons

För att kunna använda sig av tjänsten krävs det dock minst femtio paket per sändning, att inlämning av produktions- och fakturaunderlag sker via EDI och att bokning sker genom Unifaun Online.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Det analkande 70-årsfirandet riskerar att smolkas av företagets nedåtgående trend och oförmåga att anpassa sig till e-handeln. Imorgon kommer delårsrapporten och nu stiger spänningen.

Annons
Annons
Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Kan rullas ut på bred front 2019.

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Har stoppats i alla Julas försäljningskanaler.

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Alibaba betalar totalt 8,7 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jack Ma till Löfven:

Jack Ma till Löfven: "Vill se tusentals svenska märken på våra plattformar"

Statsminister Stefan Löfven har träffat Alibabagrundaren Jack Ma.

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Köper 50 procent av Bestsellerägda Fashiontrade.com.

Annons
Annons
Så undviker du misstag när du går in i Norge

Krönika: Så undviker du misstag när du går in i Norge

Tullexperten Peter Jacobsson, som är VD på ECUS, ger sina bästa tips för hur man som svensk e-handlare lyckas med att ta sig an den norska marknaden.

Trendhouse ökade <nobr>e-handeln</nobr> med 500 procent på ett år

Trendhouse ökade e-handeln med 500 procent på ett år

Mixen mellan fysiska butiker och digitala satsningar gav utdelning till max.

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

"Gränsen mellan e-handel och fysisk butik suddas ut".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack till e-handelsföretag

Kon-IT söker:

Projektledare inom E-handel och ERP

Jollyroom söker:

SEM/PPC Specialist

Tallink Silja AB söker:

Web Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem