Nu kan kunden få sitt paket lagom till frukost

Logistikföretaget MorgonTidig Distribution lanserar en ny tjänst som gör det möjligt för e-handlare att leverera paket tillsammans med morgontidningen.

För två år sedan inledde DB Schenker och MorgonTidig Distribution, MTD, ett samarbete som innebar att MTD skulle dela ut Schenkers brevförsändelser tillsammans med morgontidningarna. En tjänst som var riktad till e-handlare och konsumenter som uppskattar morgonleverans via tidningsbudet.

Nu lanserar MorgonTidig Distribution den nya tjänsten MTD Postlådepaket, något som ser ut att vara en vidareutveckling av det tidigare samarbetet, och innebär att lätta paket kan levereras direkt hem till kundens postlåda, oftast före klockan 07.00.

Annons

Minst femtio paket per sändning

Paketet kommer enligt MTD att vara fullt spårbart från avsändare till mottagaren som även får leveransinformation om transporten via mail eller sms. Om paketet inte går ner i brevlådan får kunden sitt paket i vad man kallar en ”Påse-på-dörren”.

För att kunna använda sig av tjänsten krävs det dock minst femtio paket per sändning, att inlämning av produktions- och fakturaunderlag sker via EDI och att bokning sker genom Unifaun Online.

Annons