Annons

Nu rullar Klarna ut B2B-kassan på bred front Snart en allt vanligare syn på nätet

Nu rullar Klarna ut B2B-kassan på bred front

2016-12-02 11:02

Då var det dags. Klarna öppnar upp dammluckan för sin företagsvänliga kassa.

Klarna Checkout med B2B utlovades till hösten och vi har fått se nätbutiker som CoolStuff vara pilottestare för den nya lösningen. En lösning som de flesta verkar vara nöjda med.

Nu tar betalleverantören Klarna nästa steg och gör B2B-lösningen tillgänglig för hundratals, om inte tusentals, e-handlare.

- Klarna börjar nu rulla ut B2B i Klarna Checkout. Vi är väldigt glada över att äntligen vara igång för att kunna möta den efterfrågan vi har sett från handlarna, säger Klarnas kommunkationschef Jesper Wigardt till Ehandel.se.

Partners kan nu erbjuda B2B

Det är dock inte alla som kan aktivera stödet idag. Betalleverantören ska börja med att ge sina partners B2B-kassan. Exempelvis etablerade plattformar som Textalk, Nordisk E-handel, Wikinggruppen och Kodmyran ska nu kunna ge sina handlare B2B-stöd i Klarna Checkout.

Annons
Annons
- Utrullningen kommer att ske gradvis och vi börjar med våra partners som från och med nu kan integrera B2B i Klarna Checkout. Eftersom efterfrågan är hög tror vi att många av dem kommer att börja erbjuda tjänsten till butiker inom kort, säger Jesper Wigardt.

Häromdagen meddelade även plattformen Quickbutik att de lyckats bli native-partner till Klarna. Något som alltså innebär att Klarna Checkout ingår i den vanliga månadsavgiften. Quickbutik får därmed även de möjlighet att dela ut B2B-kassan.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Tusentals butiker kommer försvinna - enligt ny rapport

Färre butiker och jobbtillfällen.

Annons
Annons
Modekedja räddad undan konkurs - här är nya ägaren

Modekedja räddad undan konkurs - här är nya ägaren

Tog även över Park Lane.

Sportamore live på första marknaden utanför Norden

I dag: Sportamore live på första marknaden utanför Norden

Lansering en månad tidigare än beräknat.

Upplevelsehandel - ett måste också för <nobr>e-handeln</nobr>

Spaning: Upplevelsehandel - ett måste också för e-handeln

"Vem som helst kan sänka priset, men om man ska vara trovärdig över tid behövs handelsmannaskap på riktigt".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och "helt sjukt"

77 företag tycker till om PostNords kapacitetstillägg.

Bianca Ingrosso:

Bianca Ingrosso: "Vi har sålt över 100 000 produkter"

"Hade generalångest när vi köpte in dem".

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handeln står för 2,6 procent.

Annons
Annons
E-handlare påstod sig ha

E-handlare påstod sig ha "flera miljoner" besökare - fälls av RO

Beslutet: Går inte att bevisa.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta