Nu ska kunderna lära sig vad Klarna står för

Betalleverantören Klarna har anställt en ny chef för varumärke och marknadsföring. Niklas Angergård, som han heter, skall ha en gedigen bakgrund kring varumärkesbyggande och nu ska han ta "Klarna" till en ny nivå.

– Klarna höjer ambitionen ytterligare vad gäller varumärkesarbete, konsumentupplevelse och marknadsföring och som en del av det har vi knutit Niklas till oss. Vi hoppas Niklas genom sin erfarenhet från att ha grundat och drivit en av Nordens mest framgångsrika reklambyråer samt lett förändringsarbeten för globala varumärken ska bidra till fortsatta framgångar för Klarna, säger Mathias Hedlund, COO på Klarna.

Annons

Klarna har tidigare satsat på att bygga sitt varumärke hos företag (e-handlare) men nu ska även slutkonsumenter lära sig vad Klarna står för. Niklas kommer att leda en marknadsavdelning med runt 15 medarbetare som kommer ha hand om Klarnas samtliga marknader.

– Det ska bli fantastiskt roligt att börja på Klarna, i min värld ett av Skandinaviens absolut intressantaste bolag just nu. Jag är efter rekryteringsprocessen väldigt imponerad av både produkten och de människor jag träffat på Klarna och hoppas att jag kan bidra till byggandet av ett globalt varumärke i världsklass, säger Niklas Angergård.

Källa: Press
På bild: Niklas Angergård

Annons