Nu tar TV-kocken klivet ut i den fysiska världen

TV-kocken och författaren Leila Lindholms konceptbutik på nätet blev en stor succé. Nu är det dags att gå multikanal. I dag slog hon upp portarna till sin första fysiska butik i gallerian Mood Stockholm.

Leila Lindholm lanserade sin nätbutik, Leilas General Store, i mars 2012. Konceptbutiken slog alla förväntningar när den öppnade och redan under det första försäljningsdygnet hade man tjänat in investeringen.

Nu satsar Leila vidare och öppnar en fysisk butik i gallerian Mood Stockholm. Här kommer det att säljas ett varierat och utvalt sortiment, som till exempel Leilas böcker, vintageföremål, pastellfärgade köksprodukter i emalj, färgat glas i amerikansk retrostil och textilier i olika mönster

Annons

– Redan när vi öppnade nätbutiken var ambitionen att utveckla konceptet till flera fysiska butiker. Med tanke på hur bra webbshopen har utvecklats och hur väl sortimentet har tagits emot på mässor var det nu dags att ta nästa steg, säger Mårten Elensky, marknadschef för Leilas General Store.

Integrerad multikanalförsäljning

E-handelsleverantören E37 som ligger bakom nätbutiken har tagit fram en helhetslösning som stödjer försäljning integrerat i flera kanaler. I den nya butiken använder man Cash IT som kassasystem, kopplat till ekonomisystemet Visma Administration, som i sin tur är helt integrerat med E37 e-handelssystem.

– För oss som e-handelsleverantör har Leilas konceptbutik varit ett värdefullt projekt. Att möta alla önskemål och krav från en e-handlare med sådan entreprenörskraft har bidragit till att hålla utvecklingen av vår e-handelsplattform i framkant, säger Fredrik Karlsson, VD på E37 System.

 

Källa: Press

Annons