Annons

Ny e-handel för truckar ska krossa på B2B-marknaden Vår grundare Dan Nilsson uppfyller sin dröm om en egen truck

Ny e-handel för truckar ska krossa på B2B-marknaden

2015-12-02 09:18

Bilar är sakta men säkert på väg att börja säljas via nätet. Truckar ska dock redan vara där och nu satsar man på mer avancerade e-handelssajter.

Vad älskar e-handlare mer än lastbryggor? Truckar förstås. Toyotas avdelning som säljer truckar har nu vaknat upp och sett e-handelns fördelar. De har med hjälp av svenska leverantören Avensia satt ihop en responsiv e-handel för sin truck-division, Toyota Material Handling, och den nya sajten sägs få andra B2B-företags onlinesatsningar att blekna i jämförelse.

- Vi jobbar hårt med att förenkla och hjälpa kunden att hitta en truck som passar deras behov. Vi vet att många startar sina inköpsprocesser online och därför har det varit viktigt för oss att bygga en e-handel som både når nya kundgrupper, men som även ger värde till kunder som senare väljer att kontakta våra säljare, säger Cecilia Nilsson, e-handelschef på Toyota Material Handling Europe.

"Har redan sålt truck genom mobilen"

Om du trodde att man inte kunde sälja en produkt som truckar via e-handel så tänk om. Toyota meddelar nämligen att de även krängt dyra truckar via mobilen.

Annons
Annons
- Vi har redan sålt truck genom mobilen och det var det nog inte många som trodde när vi först startade projektet, berättar Cecilia Nilsson.

Den nya sajten har först lanserats i Tyskland och i tekniken bakom e-handeln ska vi även finna de svenska tjänsterna inRiver och Apptus.

- Toyota Material Handling är ett spännande företag att arbeta med. Det är tydligt att innovation är något som genomsyrar hela koncernen och inte bara bilar, säger Jörgen Bertilsson, Executive VP Global Business Development på Avensia.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Så gick det under

Facit: Så gick det under "årets sämsta vecka"

Lägre temperaturer kan ha boostat e-handeln.

Annons
Annons
Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Många krav på listan.

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta