Ny e-handel satsar på färgglada ögon

Går globalt med Centra.

I förra veckan lanserade Vishal Nanda, grundare av ServiceFinder, tillsammans med sin fästmö, Swati Verma, en ny e-handelssatsning.

Swati cosmetics är ett digitalt skönhetsvarumärke och det ska, enligt egen utsago, “satsa allt på e-handeln” med den svenska headless-plattformen Centra. Det nya skönhetsvarumärket ska satsa globalt från dag ett, och det är redan nu tillgängligt i Sverige, Europa och Indien - där Swati Verma är en populär Instagramprofil.

Annons

Vi vill etablera oss som ett starkt svenskt exportbolag, med målet att bli det främsta internationella varumärket inom kosmetiska linser för alla olika individer. Vi ser stora möjligheter till vidareutveckling av segmentet, och kommer på sikt även att lansera fler produkter, säger Swati Verma i ett pressmeddelande.

Centra har några års erfarenhet av att samarbeta med flera globala varumärken. Plattformen är särskilt anpassad för att sälja mode- och livsstilsprodukter, och riktar sig till både B2B- och B2C-försäljning. I november förra året berättade Ehandel.se om hur Centra gjorde ett omtag, och att de idag används av ett hundratal varumärken, däribland Frank Dandy och Triwa.

LÄS ÄVEN: E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

För Swati cosmetics är därför Centra en perfekt plattform att satsa på. Deras nästa stora fokusområde är Asien, och där planerar de att inrätta ett lokalt kontor i Dubai.

Enligt ögonlins-aktören är deras produkter perfekta för en e-handelssatsning, de ska vara enkla att marknadsföra digitalt och lätta att frakta och lagra.

Ända sedan vi sålde ServiceFinder har jag letat efter en affärside och produkt som lämpar sig för e-handel och en global publik. När min fästmö Swati under våra första träffar dök upp med ny ögonfärg från tillfälle till tillfälle blev det helt plötsligt självklart att jag hittat rätt. En produkt som är enkel att förstå och som fyller ett syfte för en global målgrupp, säger Vishal Nanda.

Annons