Annons

Ny e-handel satsar på färgglada ögon Vishal Nanda och Swati Verma

Ny e-handel satsar på färgglada ögon

2019-02-04 13:42

Går globalt med Centra.

I förra veckan lanserade Vishal Nanda, grundare av ServiceFinder, tillsammans med sin fästmö, Swati Verma, en ny e-handelssatsning.

Swati cosmetics är ett digitalt skönhetsvarumärke och det ska, enligt egen utsago, “satsa allt på e-handeln” med den svenska headless-plattformen Centra. Det nya skönhetsvarumärket ska satsa globalt från dag ett, och det är redan nu tillgängligt i Sverige, Europa och Indien - där Swati Verma är en populär Instagramprofil.

- Vi vill etablera oss som ett starkt svenskt exportbolag, med målet att bli det främsta internationella varumärket inom kosmetiska linser för alla olika individer. Vi ser stora möjligheter till vidareutveckling av segmentet, och kommer på sikt även att lansera fler produkter, säger Swati Verma i ett pressmeddelande.

Centra har några års erfarenhet av att samarbeta med flera globala varumärken. Plattformen är särskilt anpassad för att sälja mode- och livsstilsprodukter, och riktar sig till både B2B- och B2C-försäljning. I november förra året berättade Ehandel.se om hur Centra gjorde ett omtag, och att de idag används av ett hundratal varumärken, däribland Frank Dandy och Triwa.

LÄS ÄVEN: E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

Annons
Annons

För Swati cosmetics är därför Centra en perfekt plattform att satsa på. Deras nästa stora fokusområde är Asien, och där planerar de att inrätta ett lokalt kontor i Dubai.

Enligt ögonlins-aktören är deras produkter perfekta för en e-handelssatsning, de ska vara enkla att marknadsföra digitalt och lätta att frakta och lagra.

- Ända sedan vi sålde ServiceFinder har jag letat efter en affärside och produkt som lämpar sig för e-handel och en global publik. När min fästmö Swati under våra första träffar dök upp med ny ögonfärg från tillfälle till tillfälle blev det helt plötsligt självklart att jag hittat rätt. En produkt som är enkel att förstå och som fyller ett syfte för en global målgrupp, säger Vishal Nanda.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta