Annons

Ny e-handel satsar på färgglada ögon Vishal Nanda och Swati Verma

Ny e-handel satsar på färgglada ögon

2019-02-04 13:42

Går globalt med Centra.

I förra veckan lanserade Vishal Nanda, grundare av ServiceFinder, tillsammans med sin fästmö, Swati Verma, en ny e-handelssatsning.

Swati cosmetics är ett digitalt skönhetsvarumärke och det ska, enligt egen utsago, “satsa allt på e-handeln” med den svenska headless-plattformen Centra. Det nya skönhetsvarumärket ska satsa globalt från dag ett, och det är redan nu tillgängligt i Sverige, Europa och Indien - där Swati Verma är en populär Instagramprofil.

- Vi vill etablera oss som ett starkt svenskt exportbolag, med målet att bli det främsta internationella varumärket inom kosmetiska linser för alla olika individer. Vi ser stora möjligheter till vidareutveckling av segmentet, och kommer på sikt även att lansera fler produkter, säger Swati Verma i ett pressmeddelande.

Centra har några års erfarenhet av att samarbeta med flera globala varumärken. Plattformen är särskilt anpassad för att sälja mode- och livsstilsprodukter, och riktar sig till både B2B- och B2C-försäljning. I november förra året berättade Ehandel.se om hur Centra gjorde ett omtag, och att de idag används av ett hundratal varumärken, däribland Frank Dandy och Triwa.

LÄS ÄVEN: E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

Annons
Annons

För Swati cosmetics är därför Centra en perfekt plattform att satsa på. Deras nästa stora fokusområde är Asien, och där planerar de att inrätta ett lokalt kontor i Dubai.

Enligt ögonlins-aktören är deras produkter perfekta för en e-handelssatsning, de ska vara enkla att marknadsföra digitalt och lätta att frakta och lagra.

- Ända sedan vi sålde ServiceFinder har jag letat efter en affärside och produkt som lämpar sig för e-handel och en global publik. När min fästmö Swati under våra första träffar dök upp med ny ögonfärg från tillfälle till tillfälle blev det helt plötsligt självklart att jag hittat rätt. En produkt som är enkel att förstå och som fyller ett syfte för en global målgrupp, säger Vishal Nanda.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Klarnas VD efter mötet med ministrarna:

Klarnas VD efter mötet med ministrarna: "Behövs utbildning"

Pratade om ID-kapningar och överskuldsättning.

Annons
Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Annons
Annons
Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Jobb på Ehandel.se

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta