Annons

Ny e-handelsportal vill göra dropshipping enklare

Ny e-handelsportal vill göra dropshipping enklare

2016-09-22 15:38

Droshi vill bli den självklara dropshipping-tjänsten för e-handlare och leverantörer.

Dropshipping är inget okänt fenomen i Sverige, även om det är mer vanligt förekommande i USA och i andra europeiska länder. Förutom att man som e-handlare slipper sitta på ett stort lager är det leverantören som sköter allt det praktiska med att paketera och skicka varorna till kunden.

Att hitta leverantörer att samarbeta med är däremot kanske inte så enkelt, men detta är något som Droshi hoppas kunna ändra på. En ny svensk portal för dropshipping.

– Vi gör det enklare för leverantörer att hitta kunder, lättare för nätbutiker att sälja och ger konsumenterna fler valmöjligheter. Dessutom är vi ett mycket klimatsmart alternativ, säger Jonas Salminen, VD och grundare av Droshi.

Miljontals produkter utan risk

Som e-handlare börjar man med att registrera ett konto och kan sedan via en admin-panel välja bland 1000-tals produkter från utvalda och kontrollerade europeiska leverantörer. Sedan är det bara att lägga in önskade produkter i nätbutiken.

Annons
Annons

När en order trillar in skickas den först till Droshi som sedan förmedlar den vidare till leverantören, och denne skickar slutligen ut produkten till slutkund med butiken som avsändare. Förutom att marginalerna självklart sjunker vid den här typen av e-handel kostar det även en liten slant att använda sig av Droshi.

Från 399 kronor till 1 999 kronor per månad beroende på vilken av företagets prenumerationer, som ger tillgång till olika fördelar och antal produkter, man väljer att använda sig av.

– Med vår hjälp kan näthandlare sälja varor utan att köpa in ett lager själva. De kan ha tusentals och i framtiden miljontals produkter till försäljning helt utan risk, inget lager, inga personalkostnader och ingen logistikavdelning, säger Jonas Salminen.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Annons
Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta