Annons

Ny e-handelsportal vill göra dropshipping enklare

Ny e-handelsportal vill göra dropshipping enklare

2016-09-22 15:38

Droshi vill bli den självklara dropshipping-tjänsten för e-handlare och leverantörer.

Dropshipping är inget okänt fenomen i Sverige, även om det är mer vanligt förekommande i USA och i andra europeiska länder. Förutom att man som e-handlare slipper sitta på ett stort lager är det leverantören som sköter allt det praktiska med att paketera och skicka varorna till kunden.

Att hitta leverantörer att samarbeta med är däremot kanske inte så enkelt, men detta är något som Droshi hoppas kunna ändra på. En ny svensk portal för dropshipping.

– Vi gör det enklare för leverantörer att hitta kunder, lättare för nätbutiker att sälja och ger konsumenterna fler valmöjligheter. Dessutom är vi ett mycket klimatsmart alternativ, säger Jonas Salminen, VD och grundare av Droshi.

Miljontals produkter utan risk

Som e-handlare börjar man med att registrera ett konto och kan sedan via en admin-panel välja bland 1000-tals produkter från utvalda och kontrollerade europeiska leverantörer. Sedan är det bara att lägga in önskade produkter i nätbutiken.

Annons
Annons

När en order trillar in skickas den först till Droshi som sedan förmedlar den vidare till leverantören, och denne skickar slutligen ut produkten till slutkund med butiken som avsändare. Förutom att marginalerna självklart sjunker vid den här typen av e-handel kostar det även en liten slant att använda sig av Droshi.

Från 399 kronor till 1 999 kronor per månad beroende på vilken av företagets prenumerationer, som ger tillgång till olika fördelar och antal produkter, man väljer att använda sig av.

– Med vår hjälp kan näthandlare sälja varor utan att köpa in ett lager själva. De kan ha tusentals och i framtiden miljontals produkter till försäljning helt utan risk, inget lager, inga personalkostnader och ingen logistikavdelning, säger Jonas Salminen.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta