Ny prenumerationsbox ska ge spakänsla hemma

Duon bakom Spabox.se tycker sig ha hittat en unik nisch bland prenumerationstjänsterna.

Under året som gått har en hel del nya prenumerationstjänster fått fäste i Sverige, och en del av dem ser ut att ha fått ordentlig fart under vingarna. Senast i veckan kunde vi rapportera att godistjänsten EC-GO kommit igång ordentligt med sin B2B-satsning.

Nu tar den nya prenumerationstjänsten Spabox steget ut på marknaden. Ambitionen hos grundarna Sara Hulander och Tobias Hallberg är att kunderna ska få “upptäcka nya produkter som ger spakänsla hemma”. De båda säger sig ha ett stort intresse för hud- och hårvård.

Annons

- Spabox riktar sig till de som vill ha lyx i vardagen. Vi sticker ut på marknaden med vår nischade box - inriktning spa. Dessutom passar den alla, säger Sara Hulander i ett pressmeddelande.

"En rolig julklapp"

Sara och Tobias tycker sig ha hittat en unik nisch på den växande marknaden för prenumerationsboxar, och hoppas att deras låda ska bli populär att ge bort som julklapp. Den första boxen ska skickas ut lagom till julafton.

- En prenumerationsbox är en rolig julklapp, både att få och ge bort. Med Spabox får mottagaren en extra anledning att ta det lugnt efter julstressen, tycker Sara Hulander.

Spabox prenumeranter får hem en ny box med produkter varannan månad.

Annons