Ny prenumerationstjänst för män satsar globalt

Prenumerationstjänster för män blir allt vanligare. Nu har ytterligare en svensk aktör gett sig in på marknaden för grooming-produkter. Målet är att bli den mest eftertraktade boxen för män över hela världen.

Prenumerationstjänster för kvinnor har funnits en tid men nu har de även börjat dyka upp för män. Tidigare har vi skrivit om GlossyBox prenumerationstjänst, The Man Box som bland annat ägs av Rocket Internet och Kinnevik.

I förra veckan lanserades ytterligare en. Groomingbox.com, en global prenumerationstjänst för män som tillhandahåller rakprodukter, groomingprodukter och accessoarer. Den första boxen går under temat "The Great Gatsby", och kunden får förutom boken The Great Gatsby, en exklusiv rakkniv och tillhörande groomingprodukter.

Annons

– Vi är mycket stolta över att lansera världens första prenumerationstjänst för män i en global skala och vi vill att Groomingbox ska bli den mest eftertraktade boxen för män över hela världen. Jag är väldigt förtjust i romanen The Great Gatsby som handlar om män under 20- och 30-talet. Då var män klädda i perfekt skräddarsydda kostymer, använde rätt produkter för rakning och prylar för riktiga män, båda i egenskap av gentlemän och enligt levande traditioner, säger Alicja Chlebna, vd och medgrundare.

Produkter i originalstorlek

Varannan månad släpps en ny box med utvalda produkter och kunden kan välja mellan tre olika sätt att köpa dem. Prenumerera månatligen, köpa en box separat eller sätta upp sig på en prenumereration på två, tre eller sex boxar i stöten. Till skillnad från liknande konkurrenter så ska Groomingbox.com använda sig av produkter i originalstorlek, inga små varuprover alltså.

– Det finns inget annat företag som gör samma sak, många prenumerationstjänster tillhandahåller enbart prover. Vi är den första nätbaserade tjänsten som erbjuder sällsynta och nya varumärken från hela världsmarknaden. Kommande utgåvor av vår Groomingbox kommer att gå under olika teman, men vi avslöjar inget på förhand, säger Alicja Chlebna.

Med på tåget är även Scandinavian House. Ett entreprenöriellt venture catalyst bolag med affärsidén att satsa på tidiga startups inom e-handel och tillföra kapital, kompetens och aktivt arbete genom sitt affärsnätverk.

– Online subscription är ett område vi tror starkt på, och nischen som Groomingbox har att erbjuda, en exklusiv box för män varannan månad är en fantastiskt idé. Dessutom, är den globalt skalbar, och det älskar vi som investerare, säger Staffan Sundblad VD för Scandinavian House.



Källa: Press

Annons