Annons

Ny prenumerationstjänst för män satsar globalt

Ny prenumerationstjänst för män satsar globalt

2013-05-13 10:12

Prenumerationstjänster för män blir allt vanligare. Nu har ytterligare en svensk aktör gett sig in på marknaden för grooming-produkter. Målet är att bli den mest eftertraktade boxen för män över hela världen.

Prenumerationstjänster för kvinnor har funnits en tid men nu har de även börjat dyka upp för män. Tidigare har vi skrivit om GlossyBox prenumerationstjänst, The Man Box som bland annat ägs av Rocket Internet och Kinnevik.

I förra veckan lanserades ytterligare en. Groomingbox.com, en global prenumerationstjänst för män som tillhandahåller rakprodukter, groomingprodukter och accessoarer. Den första boxen går under temat "The Great Gatsby", och kunden får förutom boken The Great Gatsby, en exklusiv rakkniv och tillhörande groomingprodukter.
– Vi är mycket stolta över att lansera världens första prenumerationstjänst för män i en global skala och vi vill att Groomingbox ska bli den mest eftertraktade boxen för män över hela världen. Jag är väldigt förtjust i romanen The Great Gatsby som handlar om män under 20- och 30-talet. Då var män klädda i perfekt skräddarsydda kostymer, använde rätt produkter för rakning och prylar för riktiga män, båda i egenskap av gentlemän och enligt levande traditioner, säger Alicja Chlebna, vd och medgrundare.

Produkter i originalstorlek

Varannan månad släpps en ny box med utvalda produkter och kunden kan välja mellan tre olika sätt att köpa dem. Prenumerera månatligen, köpa en box separat eller sätta upp sig på en prenumereration på två, tre eller sex boxar i stöten. Till skillnad från liknande konkurrenter så ska Groomingbox.com använda sig av produkter i originalstorlek, inga små varuprover alltså.
– Det finns inget annat företag som gör samma sak, många prenumerationstjänster tillhandahåller enbart prover. Vi är den första nätbaserade tjänsten som erbjuder sällsynta och nya varumärken från hela världsmarknaden. Kommande utgåvor av vår Groomingbox kommer att gå under olika teman, men vi avslöjar inget på förhand, säger Alicja Chlebna.
Med på tåget är även Scandinavian House. Ett entreprenöriellt venture catalyst bolag med affärsidén att satsa på tidiga startups inom e-handel och tillföra kapital, kompetens och aktivt arbete genom sitt affärsnätverk.
– Online subscription är ett område vi tror starkt på, och nischen som Groomingbox har att erbjuda, en exklusiv box för män varannan månad är en fantastiskt idé. Dessutom, är den globalt skalbar, och det älskar vi som investerare, säger Staffan Sundblad VD för Scandinavian House.


Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta