Annons

Ny prenumerationstjänst för män satsar globalt

Ny prenumerationstjänst för män satsar globalt

2013-05-13 10:12

Prenumerationstjänster för män blir allt vanligare. Nu har ytterligare en svensk aktör gett sig in på marknaden för grooming-produkter. Målet är att bli den mest eftertraktade boxen för män över hela världen.

Prenumerationstjänster för kvinnor har funnits en tid men nu har de även börjat dyka upp för män. Tidigare har vi skrivit om GlossyBox prenumerationstjänst, The Man Box som bland annat ägs av Rocket Internet och Kinnevik.

I förra veckan lanserades ytterligare en. Groomingbox.com, en global prenumerationstjänst för män som tillhandahåller rakprodukter, groomingprodukter och accessoarer. Den första boxen går under temat "The Great Gatsby", och kunden får förutom boken The Great Gatsby, en exklusiv rakkniv och tillhörande groomingprodukter.
– Vi är mycket stolta över att lansera världens första prenumerationstjänst för män i en global skala och vi vill att Groomingbox ska bli den mest eftertraktade boxen för män över hela världen. Jag är väldigt förtjust i romanen The Great Gatsby som handlar om män under 20- och 30-talet. Då var män klädda i perfekt skräddarsydda kostymer, använde rätt produkter för rakning och prylar för riktiga män, båda i egenskap av gentlemän och enligt levande traditioner, säger Alicja Chlebna, vd och medgrundare.

Produkter i originalstorlek

Varannan månad släpps en ny box med utvalda produkter och kunden kan välja mellan tre olika sätt att köpa dem. Prenumerera månatligen, köpa en box separat eller sätta upp sig på en prenumereration på två, tre eller sex boxar i stöten. Till skillnad från liknande konkurrenter så ska Groomingbox.com använda sig av produkter i originalstorlek, inga små varuprover alltså.
– Det finns inget annat företag som gör samma sak, många prenumerationstjänster tillhandahåller enbart prover. Vi är den första nätbaserade tjänsten som erbjuder sällsynta och nya varumärken från hela världsmarknaden. Kommande utgåvor av vår Groomingbox kommer att gå under olika teman, men vi avslöjar inget på förhand, säger Alicja Chlebna.
Med på tåget är även Scandinavian House. Ett entreprenöriellt venture catalyst bolag med affärsidén att satsa på tidiga startups inom e-handel och tillföra kapital, kompetens och aktivt arbete genom sitt affärsnätverk.
– Online subscription är ett område vi tror starkt på, och nischen som Groomingbox har att erbjuda, en exklusiv box för män varannan månad är en fantastiskt idé. Dessutom, är den globalt skalbar, och det älskar vi som investerare, säger Staffan Sundblad VD för Scandinavian House.


Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Annons
Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta