Annons

Ny prenumerationstjänst för män satsar globalt

Ny prenumerationstjänst för män satsar globalt

2013-05-13 10:12

Prenumerationstjänster för män blir allt vanligare. Nu har ytterligare en svensk aktör gett sig in på marknaden för grooming-produkter. Målet är att bli den mest eftertraktade boxen för män över hela världen.

Prenumerationstjänster för kvinnor har funnits en tid men nu har de även börjat dyka upp för män. Tidigare har vi skrivit om GlossyBox prenumerationstjänst, The Man Box som bland annat ägs av Rocket Internet och Kinnevik.

I förra veckan lanserades ytterligare en. Groomingbox.com, en global prenumerationstjänst för män som tillhandahåller rakprodukter, groomingprodukter och accessoarer. Den första boxen går under temat "The Great Gatsby", och kunden får förutom boken The Great Gatsby, en exklusiv rakkniv och tillhörande groomingprodukter.
– Vi är mycket stolta över att lansera världens första prenumerationstjänst för män i en global skala och vi vill att Groomingbox ska bli den mest eftertraktade boxen för män över hela världen. Jag är väldigt förtjust i romanen The Great Gatsby som handlar om män under 20- och 30-talet. Då var män klädda i perfekt skräddarsydda kostymer, använde rätt produkter för rakning och prylar för riktiga män, båda i egenskap av gentlemän och enligt levande traditioner, säger Alicja Chlebna, vd och medgrundare.

Produkter i originalstorlek

Varannan månad släpps en ny box med utvalda produkter och kunden kan välja mellan tre olika sätt att köpa dem. Prenumerera månatligen, köpa en box separat eller sätta upp sig på en prenumereration på två, tre eller sex boxar i stöten. Till skillnad från liknande konkurrenter så ska Groomingbox.com använda sig av produkter i originalstorlek, inga små varuprover alltså.
– Det finns inget annat företag som gör samma sak, många prenumerationstjänster tillhandahåller enbart prover. Vi är den första nätbaserade tjänsten som erbjuder sällsynta och nya varumärken från hela världsmarknaden. Kommande utgåvor av vår Groomingbox kommer att gå under olika teman, men vi avslöjar inget på förhand, säger Alicja Chlebna.
Med på tåget är även Scandinavian House. Ett entreprenöriellt venture catalyst bolag med affärsidén att satsa på tidiga startups inom e-handel och tillföra kapital, kompetens och aktivt arbete genom sitt affärsnätverk.
– Online subscription är ett område vi tror starkt på, och nischen som Groomingbox har att erbjuda, en exklusiv box för män varannan månad är en fantastiskt idé. Dessutom, är den globalt skalbar, och det älskar vi som investerare, säger Staffan Sundblad VD för Scandinavian House.


Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

Oklart om modell hade trosor på sig - Nelly frias av RO

"Är sannolikt inte naken på underkroppen".

Annons
Annons
<nobr>E-handelsleverantör</nobr> köper upp B2B-kunnig konkurrent

E-handelsleverantör köper upp B2B-kunnig konkurrent

"En perfect match".

Tuff månad för modekedjorna:

Tuff månad för modekedjorna: "Black Friday har negativ effekt"

Ras för skohandeln.

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

PostNord lanserar ny tjänst - ska leverera samma dag

Ska inom kort ta "SameDay" till 36 städer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jollyrooms kundtjänst flyttar:

Jollyrooms kundtjänst flyttar: "Markant ökning av ärenden"

Får plats med 30 procent fler anställda.

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Klarna hoppar på Apple Pay men bara för de egna kunderna

Ger sina kortinnehavare ny e-handelsservice.

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

Fyndiq lägger ner Superbilligt - satsar på hållbar konsumtion

"Var aldrig tänkt som en stor del av vår resa".

Annons
Annons
Facebook smygtestar <nobr>e-handel</nobr> i livesänd video

Facebook smygtestar e-handel i livesänd video

"TV-Shop" kommer till det sociala nätverket.

Villbada-Liza lägger ner:

Villbada-Liza lägger ner: "Är rena vilda västern"

Konkurrensen blev för tuff.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta