Annons

Ny restaurangapp fixar snabb kvalitetsmat

Ny restaurangapp fixar snabb kvalitetsmat

2015-03-20 10:15

Ont om tid men sugen på schysst käk, då kan restaurangappen Waitress vara värd att testa. Med hjälp av appen kan den stressade snabbt hitta en närliggande restaurang, lägga sin beställning och hämta sin mat utan väntetid.

Den svenska appen Waitress lanserades i september 2014 men har redan fått tusentals användare, varav många använder den flera gånger i veckan enligt appens grundare. Vad Waitress gör är helt enkelt att hjälpa den hungrige hitta restauranger i närheten, och se vad som finns på menyn.

Sedan är det bara att lägga sin beställning och betala direkt i appen. När det är dags att hämta maten visar man upp ett kvitto med ett löpnummer för att få sin beställning.

– Young Professionals har sällan tid att gå på en timmes lunch. Waitress gör att man kan få kvalitetsmat snabbare. Jag handlar mycket från Organic Green och det tar drygt 10 sekunder från det att jag kommer in genom dörren innan jag går ut därifrån med min beställning säger Daniel Eriksson en av grundarna till tidningen Veckans Affärer.

London calling

Appar och tjänster som förenklar köp och leveranser blir allt fler, inom alla typer av områden. Taxi-appen Uber är en sådan, och även om det finns självklara skillnader dessa två emellan, finns det även likheter.

– Uber tar bort friktionen i transaktionen. Det känns inte som att du betalar, utan du får ett kvitto på mejlen och kortet inscannat. Jag är beredd att betala mer för en tjänst som går smidigt, säger Daniel Eriksson.

I dagsläget kan Waitress-användarna välja mellan ett 40-tal restauranger i centrala Stockholm men inom kort väntar en etablering i antingen Göteborg eller Malmö. En expansion till Londons finns också i planerna.

Annons
Annons
– Londons demografi med en högt koncentrerad stadskärna och många young professionals passar perfekt för oss, säger Daniel Eriksson.

 

Källa: Veckans Affärer

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons
MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

Annons
Annons
19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta