Ny show från Topunder.se ska göra kunderna till vänner

I en egenproducerad show på Youtube ska e-handlaren Topunder.se möta sina kunder på ett vänskapligt sätt.

Underklädesbutikens egenproducerade show har fått namnet "The Inga Konstigheter Show" och finns hittills i fyra avsnitt som alla lagts upp på YouTube. I programmen kommer företagets VD, Safar Yacoub, med tips och tricks på hur kunderna ska lyckas med exempelvis julhandeln. Tanken är att få en djupare relation till sina kunder genom en mer vänskaplig approach.

- Företag som inte kommunicerar med sina kunder som vänner kommer att förlora kampen om deras uppmärksamhet. Du behöver vara deras vän och våga dela med dig av humor och känslig inspiration. Med The Inga Kosntigheter Show så är det jag som VD som är programledare. Det är dags att ta av slipsen och kommicera som en vän, säger Safar Yacoub.

Annons

Vill ge en verklig bild

VD:n och programledaren tror att det behövs någonting "opolerat och äkta" i en tid då sociala medier kan få människor att tro att det mesta alltid är perfekt. Topunder.se:s YouTube-show kommer därför att ta upp problem som få vill prata om, och på ett avslappnat och spontant sätt erbjuda lösningar, utlovar Safar Yacoub. Och eftersom han ofta upplever att många är alldeles för formella i kontakten med sina kunder, hoppas han att fler företag ska ta efter.

- Vi försöker kommunicera som vi gör privat, då kan vi nå våra kunder och beröra dem. Bara genom en förändring kan vi också inspirera till att utmana i hur e-handlare kommunicerar, säger han.

Annons